محسن هاشمی گفت: رجال سیاسی دست از دشمنی با یکدیگر بردارند

رجال سیاسی دست از دشمنی با یکدیگر بردارندبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در هفته وحدت قرار داریم هفته‌ای که با تأیید امام راحل جهت نزدیکی دیدگاه‌ها و ارتباط شیعیان با برادران اهل سنت تعیین گردید و چه اقدام نیکویی بود و اکنون نیز باید بر این وحدت و حل اختلافات تاکید گردد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که هم رئیس‌جمهور آمریکا، دست وزیر خارجه ما را می‌فشارد و هم رئیس‌جمهور روسیه به دیدار رهبر عظیم انقلاب می‌رود و دست ایشان را می‌فشارد و حال که جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه به تنش‌زدایی با قدرت‌های جهانی می‌پردازد تا در این جهان پرآشوب کشور را از خطرات مصون نگه داشته و منافع ملی را تأمین نماید چه نیکو است.

هاشمی گفت: در جامعه خود ما نیز که به دلیل اختلافات سیاسی مملو از کینه و نفرت شده است به اخلاق سیاسی روی بیاوریم.

وی افزود: رجال سیاسی ما از دشمنی با یکدیگر دست بکشند و احزاب و گروه‌ها به صحه صدر و مدارا به تحمل یکدیگر بپردازند و در ادبیات مسئولان تلخی  جای خود را به امید و همراهی بدهد تا مردم بتوانند این شرایط دشوار اقتصادی را با رنج و نگرانی کمتری تحمل کنند.

هاشمی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که برخی افراد و رسانه‌ها به بهانه انتشار دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بیش از این بارها عنوان شده بود از مرز اخلاق خارج شده و تعابیر تندی در فضای جامعه منتشر گردید، امروز من عرض می‌کنم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر اساس سیره پیامبر رحمت که به عیادت حرمت‌شکنان می‌رفت جز خیر و نیکویی برای همه جامعه بالأخص کسانی که در حق ایشان جفا و حرمت‌شکنی می‌کنند نمی‌خواهند و هیچ کینه و کدورتی در دل ندرد، زنجیره گذشت و مهر باید از جایی آغاز شود و چه توفیق بزرگی است که انسان آغاز این زنجیره و پایان انتقال و کدورت باشد.

هاشمی تاکید کرد: ترجیح می‌دهم دیگر بزرگواران و هم فکران با سایر اعضای خانواده حضور یابند، ما با مشورت با بزرگان  و توصیه صاحب‌نظران پای در این مسیر قرار دادیم و امیدوارم بتوانم با حفظ اعتقاد خود به تعامل، گذشت و همکاری این مسیر را ادامه داده و ایفای وظیفه کنیم.

وی گفت: اکنون کشور در شرایط دشواری قرار دارد اگر مجلس شورای اسلامی وظایف حساس خود در تغنین و نظارت را بهتر ایفا کند سرمایه‌گذاری‌ها، مقاوم کردن اقتصاد و ذخایر مناسب ارزی می‌توانست راهگشای ایران باشد اما چه کنیم که در شرایط رکود و تحریم با کاهش شدید قیمت نفت فشار سنگینی به مردم وارد می‌شود.

وی افزود: در صورت آن که با اعتماد به مردم افتخار حضور در مجلس دهم را بیابم تلاش خواهم کرد با استفاده از ابزارها و اختیارات وسیع مجلس شورای اسلامی گره‌هایی از زندگی مردم بگشایم و در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست تحول ایجاد کنیم و در این مسیر باید با همه دلسوزان کشور صرف‌نظر از اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی تعامل کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۴
عزیزانی که دوستار انقلاب و ایران هستند با هم دوست باشید امام مرتب توصیه مینمود وحدت را حفظ کنید هر دو.جناح قوی هستند اگر با هم دوست شوند ببینید چه میشود دشمن در کمین است قدر کشور و رهبر عزیز و روحانی محبوب را بدانید اگر سیل بیاید همه را میبرد و خون شهدا از بین میرود باز سفارش میکنم خواهش میکنم وحدت را حفظ کنید.متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان حرفهای قشنگی میزنند ولی موقع ردصلاحیتشان از موسوی بدتر میشوند حالا ببینیم
آخرین اخبار