رئیس سابق اتحادیه چوب و تخته با اشاره به رکود در بازار گفت: در شرایط کنونی به دلیل افزایش قیمت دلار بدون اینکه بازار رونق پیدا کند قیمت چوب و تخته افزایش یافته است.

جهانگیر محب رئیس سابق اتحادیه چوب و تخته در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رکود در بازار گفت: با توجه به وابستگی صنف چوب و تخته به ساخت و ساز رکود در بخش مسکن موجب رکود این صنف شده است.

وی افزود: در حال حاضر این صنف مشغول انجام کارهای نیمه‌تمام که در  گذشته سفارش آن داده شده است و رکود تأثیر بسیاری بر این صنف گذاشته است همچنین کسانی که از قبل خرید کرده‌اند در شرایط کنونی توان بازپرداخت بدهی‌های خود را ندارند.

محب تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این صنف این است که بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز توسط بخش خصوصی انجام نمی‌شود و نهادهایی که به انجام این پروژ‌ه‌ها می‌پردازند خود به تهیه تمامی مواد مورد نیاز ساخت و ساز اقدام می‌کنند و از بازار کالاهای خود را تهیه نمی‌کنند.

وی به قیمت چوب در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت چوب در چند وقت اخیر کاهش پیدا کرده بود اما در حال حاضر بدون اینکه بازار رونق پیدا کند قیمت‌ها به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و افزایش کرایه حمل و نقل روند صعودی دارد.

به گفته محب بیشتر چوب‌های مصرفی در کشور از طریق واردات تأمین می‌شود و بازار به چوب‌های روسی که نسبت به سایر چوب‌ها ارزان‌تر هستند عادت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چوب از همه کشورهای دنیا با قیمت‌های متفاوت به کشور وارد می‌شود اما پرمصرف‌ترین چوب، چوب روسی است.

رئیس سابق اتحادیه چوب و تخته با اشاره به اجرایی شدن برجام و تأثیر آن بر این صنف گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که با اجرایی شدن برجام وضعیت بازار چگونه می‌شود چرا که با افزایش قیمت دلار، قیمت اجناس وارداتی افزایش پیدا می‌کند اما با کاهش آن قیمت‌ها پایین نمی‌آید و همین امر موجب شده که نتوان پیش‌بینی برای بازار انجام داد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که یکی از دلایل رکود در بازار این است که هنوز منتظرند تا ببینند وضعیت اقتصاد چگونه می‌شود و همین امر موجب کاهش ساخت و ساز و رکود در بازار مسکن شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار