نمایش «راز مهر،‌ راز سپهر» با روایت داستان رستم و اسفندیار، دغدغه‌هایی از جهان امروز را به روی صحنه می‌رود.

شکر خدا گودرزی کارگردان منتخب در بخش تازه‌های تئاتر ایران در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «راز مهر، راز سپهر» گفت: همواره به فرهنگ و ادبیات سرزمینم توجه و دغدغه پرداخت به آن را البته با نگاهی امروزی متناسب با شرایط دنیای معاصر داشتم. به همین جهت داستان «رستم و اسفندیار» را از شاهنامه فردوسی که یک میراث معنوی برای بشر و نه تنها ایران است، انتخاب کردم.

گودرزی در خصوص نمایشنامه «راز مهر، راز سپهر» بیان کرد: جریانی در تمام جهان وجود دارد که هنرمندان، داستان‌ها و نمایشنامه‌های قدیمی را به فراخور شرایط روز جامعه بازخوانی و بازآفرینی می‌کنند. داستان «رستم و اسفندیار» نیز به جهت تم و مضامینی که در دل خود جای داده و با عصر حاضر قرابت داشته، برگزیدم.

وی ادامه داد: در این داستان از شاهنامه قدرت، چشم صاحبان آن را روی نیکی و جوانمردی می‌بندند و  اتفاقاتی که در دنیای امروز رخ می‌دهد، را در ارتباط با آن داستان نمایش می‌دهیم.

شکر خدا گودرزی در خصوص شیوه اجرایی این اثر نمایشی گفت: اولویت من تم و درونمایه اثر بود. به همین جهت در موقع نگارش نمایشنامه فقط روی خود نمایشنامه متمرکز بودم و به شیوه اجرایی فکر نکردم. این امر در طول تمرینات و با توجه به پیشنهادی که خود متن به من می‌داد، شکل گرفت.

وی تاکید کرد: در اجرای این اثر با رویکردی جدید از شیوه‌های مرسوم نمایش‌های ایرانی بهره گرفتم و درست به موازات آن در جهت خلق فضاسازی‌های بدیع و هماهنگی شیوه‌های نمایشی به کار گرفته شده و اعضا و اجزای این نمایش قدم برداشتم.

بازیگران: محمد صادقی، نوید گودرزی،‌ کاظم هژیر آزاد،‌ ساغر عزیزی، محمد ساربان، مجید جعفری، نیما گودرزی، مانلی حسین‌پور، مهدی علی‌نژاد، رضا جعفری، آگرین کرمی، رضا شوب‌کوهی، محمد روحانی، فریدون عباسپور، فرزاد سقا، جوان قنبری.

خنیاگران: ژیرار شیخ اسلامی، نیما گودرزی و فرنوش مرواری، طراح موسیقی: بهزاد عبدی، طراح صحنه: فریبرز قربان‌زاده،‌ طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح عروسک: نازیلا نوری شاد، نوازندگان: مهدی ریاضی، انسیه صاحبی، بابک محمدی و محمدعلی خزاییان،  روابط عمومی: الهه حاجی‌زاده،‌ عکاس: امیر خدامی، مجری طرح: هادی کرمی.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.