نشریه صهیونیستی در گزارشی به بررسی ابعاد مختلف آخرین سخنرانی سالانه اوباما پرداخت.

جروزالم پست: اختلاف فلسطینی‌ها با اسرائیل، میراث اوباما درآخرین سخنرانی سالانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان جروزالم پست در گزارشی نوشت: باراک اوباما سه‌شنبه شب آخرین سخنرانی سالانه خود را برای مردم آمریکا انجام خواهد داد. بر اساس اعلام کاخ سفید، اوباما در آغاز هشتمین سال ریاست جمهوری خود از رشد پایدار اشتغال در تمام هفت سال گذشته و همچنین از اجرای اصلاحات برنامه‌ بهداشت و درمان، پیشرفت در راهبردهای مبارزه با تغییرات جهانی آب و هوا و حصول توافق هسته‌ای ایران سخن خواهد گفت.

وی همچنین ناتمام ماندن برنامه‌های اصلاحات عدالت کیفری، کنترل فروش اسلحه و مبارزه با گسترش وسیع سازمان‌های تروریستی در آمریکا را اعلام خواهد کرد. اواخر سال میلادی گذشته، کاخ سفید اعلام کرد تلاش‌های واشینگتن در یافتن راهکاری برای حل اختلافات فلسطین و رژیم صهیونیستی در دوره ریاست جمهوری اوباما ثمری نداشت. به نظر می‌رسد اوباما و دولت وی، هر دو، در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح سوریه نیز شک و تردید دارند.

درادامه این گزارش نگارنده مدعی شده است: با این حال دولت اوباما از دستاورد خود در خصوص ایران که حصول توافق هسته‌ای با این کشور و جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای بوده است، بسیار خشنود است. سخنرانی اوباما در حالی انجام می‌شود که تنها چند روز به ارائه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل در خصوص اقدامات اولیه ایران در اجرای توافق هسته‌ای باقی مانده است. انتظار می‌رود گزارش آژانس حاکی از مطلوب بودن اقدامات ایران باشد. پس از ارائه آن گزارش، اجرای توافق هسته‌ای آغاز خواهد شد. اوباما آماده است تا از اختیارت خود استفاده کرده و تحریم‌های هسته‌ای ایران را لغو کند.

در انتهای این گزارش آمده است: به طور معمول رئیس‌جمهور در آغاز هر سال در کنگره سخنرانی می‌کند و در خصوص سیاست‌های دولت در سال پیش‌رو درخواست‌هایی را از کنگره مطرح می‌کند. اما این سخنرانی با دیگر سخنرانی‌ها متفاوت است؛ زیرا روابط اوباما با جمهوریخواهان کنگره که اکثریت را نیز تشکیل می‌دهند، رو به تیرگی نهاده و انتظار بهبود در زمان باقی مانده نیز وجود ندارد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار