چهره خودت را دوست بدار

یکی از ویژگی‌های دوره جوانی عدم رضایت از چهره خود بوده که فرد سعی در تغییر آن دارد.

سمیرا ایمان‌نژاد جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: نوجوانی دوره‌ایست که فرد بیش از گذشته به ظاهر و چهره خود اهمیت داده و تقریبا هر روز نصف وقت خود را روزانه جلوی آینه و به بررسی اجزای صورتش می‌پردازد.

وی ادامه داد: نوجوان برای زیبایی چهره‌اش حاضر بوده حتی بارها جراحی زیبایی انجام داده و برای پوشاندن عیب‌های ظاهریش آرایش و به اصطلاح، خودش را امروزی و به مد روز کند تا بتواند خود را به بقیه دوستانش مقایسه و اطرافیان را جذب کند.

ایمان‌نژاد تصریح کرد: ضعف اعتماد به نفس از شایع‌ترین دلایل این حساسیت بوده و معمولا در میان دختران بیشتر دیده شده زیرا دائما در حال مقایسه خود با مدل‌های جدید از نظر ظاهری و تناسب اندام هستند و فقط برای تأیید اطرافیان و دوستانش، حتی حاضرند جراحی‌های زیبایی مکرر نیز انجام داده که بعضا هدف خاصی از آن نداشته و منجر به پشیمانی‌شان خواهد شد.

این جامعه‌شناس در پایان افزود: این رفتار تا حدی طبیعی بوده ولی پیش از آن که به یک عادت که باعث اختلال در شخصیت شود، باید کنترل‌ شده و در صورت عدم کنترل آن می‌تواند منجر به افسردگی و حتی خودکشی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار