شهردار تهران گفت :حماسه 9 دی روز تاریخ ساز در راستای تداوم انقلاب در مسیر شهدا و رهبری است.

قالیباف:حماسه 9 دی روز تاریخ ساز تداوم انقلاب در مسیر رهبری و شهدا استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم همایش بزرگ بسیجیان که امروز (چهارشنبه )در موسسه فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد با اشاره به حماسه بزرگ 9 دی اظهار داشت: این روز ، روزی تاریخ ساز در راستای تداوم انقلاب در مسیر شهدا و رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه وحدت مهم‌ترین عنصر آمادگی در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی است، افزود: بدون شک این وحدت تنها باید در مسیر رهبری باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه در ابعاد مختلف به حماسه 9 دی باید عمیق تر نگاه کنیم، تصریح کرد: این روز برای ملت بزرگ ایران افتخار آفرین بود.

قالیباف اضافه کرد: یک مسلمان مبارز باید با افتخار در مسیر رسالت و امامت گام بردارد چراکه هویت ملت ما یک هویت دینی و ملی است.

وی با بیان اینکه بیش از 1400 سال است که هویت دینی در کشور ما شکل گرفته است، یادآور شد: سرمایه اجتماعی و انسجام کشورمان در گرو فرهنگ و هویت دینی است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه واقعه 9 دی متقارن با ایام محرم بود، افزود: عاشورا به ما درس مبارزه با ظلم ستیزی، ایثار گذشت را یاد می دهد.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون امام و مجاهدت فرزندان این سرزمین است، تاکید کرد: اگر به این انقلاب وفادار نباشیم ظلم به اسلام کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: وقایع سال88 برای کشور مهم است و وقتی من به این موضوع نگاه می‌کنم غصه می‌خورم که چرا در سطح جامعه با تقلیل گرایی به این موضوع نگاه می‌شود  این موضوع انتخابات رقابت سیاسی نبود، بلکه جلوگیری از یک اتفاق، انحراف و فتنه‌ای بزرگ بودم.

شهردار تهران اضافه کرد: عده‌ای به دنبال این بودند که بین خواسته‌های ملی ایرانی و خواسته‌های دینی ما فتنه ایجاد کنند.

قالیباف با اشاره به شعار سال 88  مبنی بر مرگ بر اصل ولایت فقیه تاکید کرد: این شعار آسیب جدی به مملکت می‌رساند چرا که رهبر مهم‌ترین اصل انقلاب است.

وی ادامه داد: آن‌ها با این شعار وحدت جامعه را مورد هدف قرار دادند و به ارزش دینی ما معترض شدند و افرادی که این شعارها را سر می‌دادند کوته فکرترین افراد جامعه هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه آمریکا حرف صلح جهانی می‌زند، اما تئوری آن‌ها جنگ تمدن‌ها است، تاکید کرد: ما مخالف گفتگو و مذاکره نیستیم، اما بر این عقیده هستیم آن‌هایی که حرف می‌زنند باید آن را عملی کنند.

قالیباف با تاکید بر این که افراد و گروهی بر تصمیم گیری‌های غلط خود لجاجت می‌ورزند، گفت: ملت ما ملت مهربان هستند که اگر از آن‌ها عذر خواهی شود افراد را از کشتی نجات پیاده نخواهند کرد، اما این افراد بر لجاجت خود پا فشاری می‌کنند و عذر خواهی نمی‌کنند.

وی افزود: امروزه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید به این موضوع توجه کنیم که مردم چگونه زندگی می‌کنند و از دولت چه خواسته‌هایی دارند  به این دلیل که ما در مقابل خواسته‌های آن‌ها مسئولیم و نباید از خواسته‌های آن‌ها لحظه‌ای غافل شویم.

شهردار تهران با اشاره به موضوع انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این انتخابات بسیار حساس است به همین دلیل باید به آن اهمیت فراوانی دهیم.

قالیباف بیان کرد:  مجلس خبرنگان سکان دار آرامش این حکومت است و بایدانتخابات آن در مسیر ولایت فقیه باشد چرا که ولایت فقیه اصل ولایت در کشور است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار