نخستین جشنواره بین‌المللی ایران‌ زمین و همسایگان فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری ، فرماندار ساری گفت: در راستای توسعه فرهنگی، گفتمان صلح ‌طلبی و رونق فعالیت‌های گردشگری در منطقه آسیای غربی و آسیای مرکزی به مرکزیت ایران، فرمانداری ساری در نظر دارد با همکاری بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌های نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، ورزشی و گردشگری را با عنوان «جشنواره ایران‌زمین و همسایگان فرهنگی» به مدت پنج شبانه ‌روز در شهریورسال آینده برگزار کند.

احمد حسین زادگان افزود: شهرستان ساری از ویژگی‌های منحصربه ‌فرد در حوزه گردشگری برخوردار است و برای توسعه فرهنگی شهرستان باید از این بستر استفاده کنیم.

فرماندار ساری بابیان اینکه ایجاد محیط شاد بر پایه کمالات انسانی برای تفاهم، صلح و آرامش ملت‌های منطقه و آشنایی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی از اهداف این جشنواره است، تصریح کرد: این امر می ‌تواند باعث رونق گردشگری، آگاهی ملت‌ها از داشته‌های فرهنگی ملل هم‌ جوار باشد و همچنین در بلندمدت، صلح جهانی را به ارمغان آورد.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در این طرح، بخش کودک و نوجوان هم به‌صورت ویژه دیده‌شده است، افزود: اعتقادداریم فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف باید از کودک و نوجوان شروع شود.

وی بابیان اینکه جشنواره بادبادک‌ها، کارگاه سفال، نقاشی روی پارچه، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی ازجمله برنامه‌های بخش کودک و نوجوان است، یادآور شد: در این جشنواره تلاش می‌کنیم تبادلات فرهنگی بین اقوام ایرانی و ملیت‌های شرکت‌کننده و شرایط نمایش و عرضه محصولات فرهنگی برای همه مهیا شود.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه این جشن فقط متعلق به مازندرانی‌ها نیست، خاطرنشان کرد: در این جشنواره هر کشور یا استان‌های ایران می‌توانند یکی از مراسم آیینی و بومی خود را به‌ صورت کارناوال شادی به اجرا درآورند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساری ، نخستین ، جشنواره ، ایران ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.