هفته هفتم دور دوم سوپرلیگ بسکتبال ایران در حالی فردا برگزار می‌شود که بازی شهرداری تبریز و شیمیدر تهران نخستین بازی معوقه سوپرلیگ نام گرفته است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فردا پنجشنبه هفته شانزدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران در حالی با برگزاری چهار دیدار دنبال می‌شود که با لغو دیدار تیم‌های شهرداری تبریز و شیمیدر، سوپرلیگ بسکتبال نخستین بازی معوقه خود را تجربه می‌کند. مصاف شهرداری اراک و پتروشیمی بندرامام در اراک، دیدار تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی بدون شک حساس‌ترین دیدار این هفته است. 

شهرداری اراک – پتروشیمی بندرامام 
انتقام از برد میلیمتری در رقابت سانتیمتری 
پتروشیمی بندرامام با 27 امتیاز پیشاهنگ سوپرلیگ است.  این تیم در هفته هفتم دور نخست 78 بر 77 مقابل شهرداری اراک به برتری رسید تا به لطف همان پیروزی، حالا با یک امتیاز برتری نسبت به شاگردان محمد کسایی‌پور صدرنشین باشد. شهرداری اما از آن بازی به بعد سیر نزولی چشمگیری داشت و پس از هفته هفتم، همه تیم‌های پیش روی خود را از دم تیغ گذراند تا سایه به سایه در تعقیب صدرنشین باشد. شهرداری‌چی‌های اراک فردا بازهم به درخشش حامد آفاق و اصغر کاردوست چشم می‌دوزند تا مقابل تیم پرستاره جنوبی، کم نیاورند. 

آینده‌سازان میهن – دانشگاه آزاد 
امید دادفرنیا به آینده موهوم
شاگردان مصطفی هاشمی پس از برد ارزشمند مقابل شیمیدر تهران، ثامن مشهد را هم در روز بازگشت مهران حاتمی به سوپرلیگ بسکتبال، از پیش رو برداشتند تا با قرار گرفتن در رتبه چهارم، دوباره چهره مدعی به خود بگیرند. بامبا فال، سنتر سنگالی دانشگاه آزاد هم رفته رفته با دیگر هم‌تیمی‌هایش به هماهنگی لازم می‌رسد تا هاشمی امیدوار باشد در بازگشت صمد نیکخواه بهرامی، دانشگاه به مدعی جدی قهرمانی بدل شود. آن سوی میدان، حال و روز میزبان اصلاً خوش نیست. شاگردان امید دادفرنیا در حالی که با قهر اسلاوکو کار خود را دشوارتر از قبل می‌بینند، فردا تنها در صورت یک شگفتی می‌توانند نوار ناکامی‌ها خود را قیچی کنند. موضوع حامی مالی آینده‌سازان هم هنوز حل نشده تا امید دادفرنیا به آینده کمتر شود.  

ثامن مشهد – نیروی زمینی 
ارتش سری، بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
حضور یک‌باره ارسلان کاظمی، بازیکن پست چهار تیم ملی بسکتبال که 2 سال از ایران دور بود و در تکاپوی حضور در NBA به سر می‌برد، مثل بمب در بسکتبال ایران صدا کرد. مهران حاتمی، سرمربی جدید تیم ثامن امیدوار بود با حضور ارسلان، تیمش از این رو به آن رو شود و مدعی جدید سوپرلیگ لقب بگیرد اما فدراسیون بسکتبال، در روزی که شاخص‌های کیفیت هوای تهران، غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت را فراتر از حد هشدار نشان می‌داد، پرونده بازی ارسلان کاظمی را پشت شیشه‌های غبار گرفته خود، معلق نگه داشت تا کاظمی به دیدار با نیروی زمینی هم نرسد. این میان، موضع‌گیری سیف‌الله حیدرپور، سرپرست نیروی زمینی که روی شفاف‌سازی این موضوع تاکید داشت هم مزید بر علت شد تا فدراسیون، فعلاً در صدور مجوز بازی کاظمی درنگ کند. به هرحال ثامن، بدون ارسلان فردا کار سختی مقابل شاگردان محمدرضا اسلامی که هفته گذشته فقط با بدشانسی مغلوب نفت مدعی شدند، خواهد داشت. 

پالایش نفت – شهرداری گرگان
قهرمان خسته در پی انتقام
پالایش نفت آبادان، دوشنبه با خوش‌شانسی محض از چنگ نیروی زمینی گریخت. نفتی‌ها که دور نخست را با قهرمانی پشت‌سر گذاشته بودند، با دو شکست پیاپی در دور دوم، از صدر فاصله گرفتند. هرچند حماد سامری، جوانترین سرمربی سوپرلیگ بسکتبال ایران از مهلکه‌ای که جوانان نیروی زمینی برایش تدارک دیده بودند به سلامت عبور کرد اما شاید سامری بهتر از هرکسی بداند، تیمش طراوت دور نخست را ندارد. سرمربی پالایش نفت در گفت‌وگویی تاکید کرد این تیم نه غول بسکتبال است نه بحران‌زده  و فقط کمی خسته است و حالا آبادانی‌های خسته، یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های بسکتبال ایران را پیش رو دارند. موضوع دیگری که به حساسیت‌های این بازی اضافه می‌کند، دیدار جنجالی دو تیم در دور نخست است. دیداری که حضور آبادانی‌ها را در کلانتری گرگان، در پی داشت. حالا نفت می‌خواهد علاوه بر جبران شکست دور رفت، به نوعی انتقام آن بازی جنجالی را هم بگیرد. شهرداری‌چی‌های گرگان هم بهتر از هر کسی به حساسیت این بازی واقفند و نمی‌خواهند با شکست در آبادان، از کورس خارج شوند. 

شهرداری تبریز – شیمیدر تهران 
شاید وقتی دیگر
هوای نامساعد پایتخت، باعث لغو همه پروازهای تهران – تبریز شد تا شیمیدری‌ها که نیم ساعت هم در هواپیما حضور داشتند، بالاخره عازم آذربایجان نشوند. به این ترتیب، سوپرلیگ بسکتبال ایران پس از 15 هفته برگزاری منظم، نخستین دیدار معوقه خود را تجربه کرد. هنوز زمان برگزاری این دیدار اعلام نشده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار