پنجمین نمایشگاه انفرادی راحله صافی با تکنیک آبرنگ و آثار مینو رضاخانی مهمان نگارخانه بهزاد است.

راحله صافی، هنرمند نقاش درخصوص نمایشگاهش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: حس شیشه‌ای، پنجمین نمایشگاه انفرادی من است که بیشتر کارها درآن با سبک رئال کار شده و تکنیک آن عموما آبرنگ و تلفیقی از آبرنگ و اکریلیک روی بوم است.  
 
وی افزود: سعی من این بود که این مجموعه نسبت به کارهای قبلی‌ام متفاوت باشد و به لحاظ سبک کاری کمی از رئال فاصله گرفتم و به سمت انتزاعی و ذهنی پیش رفتم. من مدت 10 سال است که نقاشی می‌کنم و آبرنگ کار می‌کنم و تاکنون بیشتر موزه‌های کارم را از مدل زنده یا عکس‌های شخصی انتخاب کرده‌ام.
 
صافی خاطر نشان کرد: همینطور که اشاره کردم در این نمایشگاه کمی به سمت کارهای ذهنی رفته‌ام و از این رو می‌خواستم با برپایی نمایشگاه آثار جدیدم را به مخاطب معرفی نموده و ارایه کنم.
 
وی یادآور شد: در این نمایشگاه 55 اثر عرضه شد که بیشتر آنها متعلق به امسال و سال گذشته است. 

صافی ادامه داد: زمانی که روی یک نقاشی کار می‌کنم ابتدا طرح اولیه‌ای را در ذهن دارم و به سراغ آن می‌روم اما با جلو رفتن کار می‌بینیم که اتفاقاتی پیش می‌آید و اثر به جهتی دیگر هدایت می‌شود.  
 
این هنرمند اظهار داشت: «حس شیشه‌ای» تا دهم دی ماه در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد برپاست و از همین جا از مخاطبان دعوت می‌کنم که به نگارخانه آمده و از آثار من بازدید کنند.

آثار مینو رضاخانی بر دیوار نگارخانه بهزاد 

مینو رضاخانی هنرمند نقاش گفت: این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه انفرادی من است که با سه نمایشگاه قبلی کاملا متفاوت است. دراین نمایشگاه سبک‌هایی مثل امپرسیونیسم، فانتزی و رئال را تجربه کردم و تابلوها را با این سبک اجرا نمودم.

وی افزود: تکنیک آثار رنگ روغن و اکریلیک روی بوم است به این ترتیب که با قلم زدن بافت موردنظر را روی بوم پیاده ساختم و بعد اثر را پیاده ساختم.

رضاخانی خاطر نشان کرد: تاکنون بیشتر کارهایم با آب و اکریلیک و بوسیله پاشیدن آنها اجرا می‌شد اما چون می‌خواستم آثارم در این نمایشگاه براق بودن و شفافیت خاصی داشته باشد سراغ قلمو  ورنگ روغن رفتم.

وی تصریح کرد: تعداد 16 اثر در این نمایشگاه به دیوار گالری آویخته شده که برای خلق آنها سه ماه و نیم الی چهار ماه زمان گذاشتم. هم چنین موضوع‌های متنوعی را در تابلوهای من می‌توانید مشاهده کنید که از این رو برای این مجموعه عنوان خاصی انتخاب نکردم.

رضاخانی ادامه داد: در حین اجرای کار فقط دلی کار می‌کنم و چنین نیست که با درنظر داشتن سلیقه مخاطب اثرم را به شیوه‌ای دیگر اجرا کنم یا محدودیتی برای خودم قائل شوم. البته وقتی مخاطب کار را ببیند و با آن ارتباط گیری قطعا مثبت است اما اگر هم زمانی کاری را نپسندید نمی‌گویم کار من ضعیف بوده و یا ایرادی داشته است.

گفتنی است این نمایشگاه تا 10 دی میزبان هنر دوستان است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار