مدیر کل شیلات لرستان گفت: سه مجتمع آبزی پروری در استان با ظرفیت 12 هزار تن تولید انواع آبزیان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بیرانوند گفت: مجتمع سیمره کوهدشت با ظرفیت 500 تن یکی از این مجتمع ها بوده که برای تکمیل نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: مطالعات این مجتمع به طور کامل انجام شده و تا کنون نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

وی همچنین مجتمع شول آباد را از دیگر طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این مجتمع یکهزار و 500 تن ظرفیت دارد.

بیرانوند افزود: برای تکمیل مجتمع آبزی پروری شول آباد به منظور ایجاد 300 فرصت شغلی مستقیم و 600 فرصت شغلی غیرمستقیم 100 میلیارد ریال نیاز است.

وی گفت: مجتمع سپیددشت خرم آباد نیز 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این مجتمع نیز به عنوان یکی از طرح های قابل واگذاری معرفی شده است.

وی افزود: در سال گذشته 20 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و امسال نیز 35 میلیارد ریال برای آن تصویب شده که ادامه روند کنونی و استفاده از اعتبارات دولتی این مجتمع تا بیش از 10 سال آینده افتتاح خواهد شد.

بیرانوند افزود: تکمیل این مجتمع 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با بهره برداری از آن شش هزار تن آبزی به صورت مکانیزه و چهار هزار تن به صورت سنتی تولید می شود.

به گفته وی در حال حاضر 500 مزرعه پرورش ماهی با تولید 22 هزار تن و اشتغال 13 هزار نفر در لرستان فعال است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.