با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرونده ثبت بافت تاریخی یزد ظرف 2 هفته آینده در فهرست میراث جهانی یونسکو و در نوبت ثبت قرار می گیرد .

پرونده ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:   پیش بینی می شود که برای سال 2017 بافت تاریخی شهر یزد در فهرست یونسکو ثبت شود امیدواریم فعالیت ها به گونه ای باشد که گردشگری موتور محرکه اقتصاد کشور و خروج آن از رکود شود.

سلطانی فر افزود: میانگین رشد گردشگر در جهان 4.6 درصد است اما در دو سال گذشته شاهد رشد 12 درصدی جذب گردشگر در ایران بوده ایم.

وی از تدوین بسته پیشنهادی گردشگری دوران پساتحریم خبر داد و گفت : 900 طرح گردشگری با 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و 45 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجر است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: افرادی که در غرب تئوری هایی از جمله برخورد تمدنها را با ریشه مبارزه با اسلام طراحی می کنند به خوبی می دانند که نظام جمهوری اسلامی در سالهای آینده نه تنها جهان اسلام بلکه سرتاسر دنیا را متاثر می کند.

وی ادامه داد: غربی ها برای مقابله با چنین اندیشه هایی دست به اقدام هایی برای ارائه چهره زشت و خشونت طلب از اسلام دارند و جمهوری اسلامی ایران با وجود همه موانع روز به روز در زندگی مردم کشورهای دیگر نفوذ می کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : یکی فعالیت های این سازمان در حوزه گردشگری رصد اظهارنظرها و مصاحبه های گردشگران ورودی به ایران پس از بازگشت به کشورشان برای بررسی میزان رضایت مندی و تاثیرپذیری آنان از فرهنگ ایران است.

وی افزود: بر این اساس بیش از 98 درصد این گردشگران ایران را کشوری توسعه یافته با مردمی بافرهنگ و میهمان نواز عنوان و اعلام کرده اند که ذهنیت غلطی که رسانه های غربی، امپریالیسمی و صهیونیستی از ایران ساخته اند در آنان فرو ریخته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ساز و کارهای ترویج فرهنگ و پیام انقلاب، توسعه گردشگری و جذب گردشگر خارجی است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

استان یزدبه عنوان دومین شهر تاریخی و اولین شهر خشت خام جهان شناخته شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.