شهردار اصفهان گفت: هر سال طرح های خلاقانه و نوآورانه اصفهان به یونسکو ارائه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مهدی جمالی نژاد در این باره تصریح کرد: شبکه شهرهای خلاق یکی از شبکه های معتبر جهان است که فقط تعداد اندکی از شهرهای جهان عضو آن هستند.

وی با بیان اینکه مبحث شهرهای خلاق از سال 2004 شروع شد، اظهارداشت: محور شبکه شهرهای خلاق یونسکو است که هر سال با ظرافت خاصی غربالگری سختی را انجام داده و شهرهای محدودی را به این شبکه می پیوندد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهر اصفهان جزو شهرهای خلاق به شمار رفت اما ما اکنون در ابتدای راه هستیم.

وی یادآور شد: اصفهان باید همه ساله گزارشی از فعالیت های حوزه شهری درعرصه های مختلف به صورت فعالیت های خلاقانه به یونسکو ارایه کند.

جمالی نژاد گفت: یونسکو هر 4 سال یکبار شهرهای عضو شبکه شهرهای خلاق را مورد بررسی قرار می دهد و چنانچه این شهرها کارهای خلاقانه ای در کارنامه عملکرد خود نداشته باشند، از این شبکه حذف می شوند.

گفتنی است؛ شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل شده و اصفهان به لحاظ برخورداری از صنایع دستی و هنرهای مردمی به عنوان عضو رسمی این شبکه انتخاب شده است.

برخورداری از قابلیتهای بالا در عرصه فرهنگ و هنر از شاخصه های شهرهای خلاق است و این بدان معنا است که بستر مناسب و قابلیت توسعه پایدار از ویژگیهای شهر اصفهان است.



انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.