امام جمعه موقت مشهد گفت: مهم ترین ویژگی فرد اصلح در انتخابات دارا بودن معیارهای رهبری است.

معیارهای رهبری ، مهم ترین ویژگی فرد اصلح در انتخاباتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جعمعه مشهد که در حرم مطهر اما رضا(ع) برگزار شد گفت: با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اصلح  برای انتخاب شدن فردی است که دلش به حال قشر مستضعف مردم بسوزد و به فکر معیشت آن ها باشد گفت: در جریان انتخابات آمریکا لحظه ای دست از کار نخواهد کشید و هر لحظه برای نابودی این نظام مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به استقبال فراوان نامزد های مختلف برای ثبت نام در انتخابات ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر و به عبارتی برای هر کرسی مجلس ۴۶ نفر ثبت نام کردند همچنین آمار ثبت نام کنندگان در مجلس خبرگان نیز افزایش ۶۰ درصدی داشته است

رئیس دانشگاه رضوی همچنین نتیجه خصومت و شیطنت آمریکا تنها چیزی جز نابودی خودشان نیست دانست و عنوان کرد: نتیجه کینه ورزی و دشمنی آمریکا با ملت ایران تنها موجب می شود شعار «مرگ بر آمریکا» با صدایی بلند تر گفته شود.

امام جمعه موقت مشهد اظهار داشت: افرادی که برای رسیدن به مجلس تلاش می کنند اما درون آن ها غول های ثروت بعد از انقلاب کمین کرده اند، خطرناک هستند زیرا این افراد بعد از رای آوردن برای ادای دین خود مجبورند از مملکت مایه بگذارند.

وی ادامه داد: آن ثروتمندی که برای رای آوردن یک نماینده تلاش می کند قطعا ده ها برابر از هزینه هایی که پرداخت کرده است را طلب خواهد کرد، رهبری نیز نسبت به این گروه از کاندیداها هشدار داده اند.

حجت الاسلام فرزانه گفت: بنده به عنوان یک طلبه این ویژگی ها را در چندین جریان نمی توانم ببینم، ابتدا افرادی که فتنه را آفریده و از آن حمایت کردند زیرا فتنه سال ۸۸ فراموش شدنی نست.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: رهبری با درایت خود فتنه را خط قرمز اعلام کردند زیرا آن ها با نشنیدن فرمایشات رهبر دلسوز و خیرخواه مردم، خود را در مقابل آنان قرار دادند.

وی گروه دوم را افرادی دانست که فرماندهی جنگ را به داخل مملکت آوردند و ادامه داد: افرادی که خواست خود را به رای مردم مقدم داشتند و ستاد جنگ خصومت و استکبار جهانی را وارد خانه جهان اسلام یعنی ایران کردند.

امام جمعه موقت مشهد ابراز کرد: آن ها به مملکتی ظلم کردند که نظام آن ریشه در غار حرا و روز غدیر دارد و خون عاشورا در رگ های آن است، نظامی که هزار سال زحمت علمای پاک را با خود به همراه دارد و ۳۷ سال است مردم آن از کشورشان در برابر دشمنان مقاومت کردند.

وی افزود: اگر نبوغ مقام معظم رهبری نبود سرنوشت امت اسلامی همان می شد که بعد از جنگ سقیفه و صفین اتفاق افتاد که خداوند به وسیله رهبری این اجازه را به دشمنان خونخوار ایران اسلامی نداد.

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: گروه سومی که نباید به آنان رای داد افرادی هستند که برای رسیدن به مجلس از هر روشی استفاده می کنند و شاخصه آنان دروغگویی و نداشتن اخلاق اسلامی است.

حجت الاسلام فرزانه در بخشی از سخنانش با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) فرمودند: چهار خصلت، عفت، ادب صاحب بخشش بودن و زندگی عاقلانه باعث می شود که انسان در زندگی به سروری برسد.

امام جمعه موقت مشهد افزود: سروری در دنیا محبوب تمام انسان های است اما برخی از راه های منفی به این امتیاز می رسند و برخی دیگر با حکومت کردن بر دل ها دنبال سروری هستند.

وی ادامه داد: سروری با حکومت بر دل ها دوام بالاتری دارد و برای انسان مفید است زیرا اگر چیزی در باور ها پذیرفته و به عقیده تبدیل شود به راحتی از بین رفتنی نیست.

خطیب جمعه مشهد در توضیح عفاف افزود: عفاف یک حالت نفسانی است که به وسیله ایمان بالا در فرد رخ می دهد و انسان می تواند به غرایز جنسی خود تسلط پیدا کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.