هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال ایران در حالی پیگیری خواهد شد که تیم سه تیم تهرانی حاضر در مسابقات این هفته در دیدارهای خارج از خانه به میدان خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر فردا و از ساعت 17 با برگزاری 6 دیدار در شهرهای اردکان، مشهد، بندرعباس، ارومیه، ورامین و زاهدان، وارد هفته چهاردهم خود خواهد شد. 

شاگردان کارخانه به دنبال صدرنشینی
تیم بانک سرمایه که هفته گذشته در یک دیدار جنجالی به مصاف پیکان رفت و با پیروزی در آن مسابقه صدرنشینی را از آن خود کرد، این هفته در مشهد باید به مصاف تیم ثامن‌الحجج خراسان برود. شاگردان مصطفی کارخانه که در دیدار رفت دو تیم که به میزبانی خانه والیبال تهران برگزار شده بود، با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست پیدا کرده بودند، ‌حالا برای پس گرفتن صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی مسابقات در تلاش خواهند بود که در این دیدار هم هر سه امتیاز را از نماینده خراسان گرفته و دست پر به تهران بازگردند.

 این در حالی است که تیم بانک سرمایه مهدی مهدوی ،‌کاپیتان و پاسور تیمش را به دلیل محرومیت انضباطی در این دیدار در اختیار نخواهد داشت. دیدار دو تیم بانک سرمایه و ثامن الحجج خراسان به میزبانی سالن مهران مشهد برگزار می‌شود. تیم ثامن در پایان هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال با 21 امتیاز در رده ششم قرار دارد. بانک سرمایه هم با یک بازی کمتر نسبت به تیم شهرداری ارومیه در فعلا در رده دوم قرار دارد و در صورت پیروزی می‌تواند جایگاه خود را از ارومیه پس بگیرد. هرچند نتیجه کسب شده از سوی تیم شهرداری ارومیه در این هفته هم در جایگاه نهایی این تیم حائر اهمیت خواهد بود.

کار نسبتا آسان پیکان در غیاب کاپیتان ایتالیایی
پیکانی‌ها هم که هفه گذشته با شکست مقابل بانک سرمایه دومین باخت خود در این رقابت‌ها را باز هم مقابل بانک محمل شدند، این هفته نبردی خارج از خانه را مقابل آرمان ورزش اردکان برگزار خواهند کرد. آرمانی‌ها هم که هفته سیزدهم را با پیروزی مقابل تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان پشت سر گذاشته‌اند، این هفته کار سختی مقابل تیم دوم جدول رده‌بندی خواهند داشت. پیکانی ها بدون شک برای کسب هر سه امیتاز این دیدار راهی اردکان شده‌اند. احتمال می‌رود که آرمان در صورت شکست مقابل پیکان جایگاه خود در جدول را از دست بدهد و برای رسیدن به جمع 8 تیم مرحله پلی‌آف کار سخت‌تری پیش رو داشته باشد.

پیکان در حال حاضر در رده سوم جدول قرار دارد و در صورت پیروزی مقابل آرمان باید منتظر نتایج سایر دیدارها بماند تا ببیند در پایان هفته چهاردهم در کدام پله جدول خواهد ایستاد. آن هم در حالی که این تیم ، ورمیلیو پاسور خود را به دلیل محرومیت در این مسابقه در اختیار نخواهد داشت و پیمان اکبری مجبور به استفاده از پاسور دوم خود خواهد بود. دیدار دو تیم آرمان اردکان و پیکان در مرحله رفت رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی 3 بر صفر پیکان به پایان رسیده بود.

کاله در اندیشه بهبود جایگاه
تیم کاله در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر متحمل شکست 3 بر یک مقابل تیم  متین ورامین شد. شاگردان بهروز عطایی که در حال حاضر در رده نهم جدول قرار دارند،‌این هفته در بندر عباس به مصاف تیم آلومینیوم بحران‌زده خواهند رفت. استعفای سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان و نتایج ضعیف این تیم سبب شده است کسب نتیجه در این دیدار برای این تیم سخت باشد، آن هم در حالی که کاله برای بهبود به وضعیت خود در جدول مسابقات تنها به پیروزی در این دیدار می‌اندیشد. در دیدار رفت دو تیم تیم کاله موفق شده بود در آمل حریفش را 3 بر صفر شکست دهد.

سایپا حریفی سخت برای صدرنشین 
تیم شهرداری ارومیه که در حال حاضر با یک بازی بیشتر نسبت به رقیبانش در صدر جدول رده بندی ایستاده است، در هفته چهاردهم دیداری سختی را مقابل سایپا برگزار خواهد کرد. شاگردان جهانگیر سیدعباسی در ارومیه میزبان سایپایی خواهند بود که رکورددار دیدارهای پنج سته در لیگ امسال است و در سیزده هفته 56 ست بازی کرده است. ارومیه در تهران سایپا را 3 بر یک شکست داده است و در اندیشه تکرار پیروزی خود مقابل این تیم است. ارومیه‌ای‌ها در صورت پیروزی برابر سایپا فرصت دارند که یک هفته دیگر هم در صدر جدول مسابقات باقی بمانند. 

دیدار حساس هفته به میزبانی ورامین
دو تیم شهرداری تبریز و متین صالحین ورامین هم در ورامین یکی از دیدارهای جذاب این هفته را برگزار خواهند کرد. دو تیمی که در رده‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی ایستاده‌اند و برای حفظ و ارتقا جایگاه خود به پیروزی مقابل هم نیاز دارند. ورامینی‌ها که هفته سیزدهم به یک پیروزی روحیه‌بخش مقابل کاله دست پیدا کردند، قصد پیروزی در این دیدار خانگی را خواهند داشت. از طرفی شکست 3 بر صفر آن‌ها در دیدار رفت مقابل شهرداری تبریز هم انگیزه مضاعفی برای این تیم پدید آورده است تا ضمن انتقام شکست، بتوانند در رده چهارم جدول باقی بمانند. شهرداری تبریز هم که با از دست دادن آرش کشاورزی، دریافت کننده خود با کمبود بازیکن در این پست مواجه است، کار سختی مقابل تیم هماهنگ متین صالحین خواهد داشت.

گنبد به دنبال تداوم پیروزی‌ها در زاهدان
در یکی دیگر از مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال تیم قعر نشین گوهر کویر زاهدان میزبان جواهری گنبد خواهد بود. گنبدی‌ها در هفته سیزدهم به یک پیروزی شیرین مقابل سایپا دست پیدا کردند و حالا امیدوارند با شکست گوهر کویر زاهدان روند پیروزی‌های خود را تداوم ببخشند. گوهر کویر هم همچنان بدون پیروزی در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد. دیدار رفت دو تیم جواهری گنبد و گوهر کویر زاهدان با پیروزی 3 بر صفر تیم گنبدی به پایان رسیده بود.

**برنامه کامل هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

اردکان، ساعت 17: سالن آیت الله خاتمی
آرمان ورزشی اردکان – پیکان تهران

مشهد، ساعت 17: سالن مهران 
ثامن الحجج خراسان – بانک سرمایه

بندرعباس، ساعت 17: سالن فجر
آلومینیوم المهدی هرمزگان – کاله مازندران

ارومیه، ساعت 17: سالن غدیر
شهرداری ارومیه – سایپای تهران

 ورامین، ساعت 17: سالن شهیدگل عباسی
متین صالحین ورامین – شهرداری تبریز

زاهدان، ساعت 17: سالن استانداری 
گوهر کویر زاهدان – بازرگانی جواهری گنبد

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار