بخش های کار درمانی بیمارستان روانپزشکی ابن سینا که تنها بیمارستان روانپزشکی در شرق و شمال شرق کشور است به همت خیرین حوزه سلامت طی مراسمی در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از مشهدباشگاه خبرنگاران خراسان رضوی رئیس بیمارستان روانپزشکی ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : عملیات ساخت واحدهای کاردرمانی مردان و زنان این بیمارستان به مساحت یک هزار متر مربع به همت خیرین و گروه مشارکت های مردمی بیمارستان در سال گذشته آغاز شد.

دکترفاطمه محرری افزود: این واحدها که با هزینه 12 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده اند روزانه در هر نوبت به 100 بیمار خدمات می دهند.وی با بیان اینکه هم اکنون دو بخش کاردرمانی دیگر در این بیمارستان به همت خیرین در حال ساخت است که طی سالهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی هم اکنون بین 200 تا 300 بیمار بستری در بیمارستان ابن سینای مشهد به دلیل طرد شدن از سوی خانواده، ملاقات ندارند و عده ای از خیرین در ساعات ملاقات برای آنان میان وعده هایی فراهم می کنند.

اختلالات روانی بعد از تصادفات رتبه دوم را در کشور دارد

عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه بهره برداری از این طرح هاگفت : براساس نتایج بدست آمده از یک پژوهش صورت گرفته در کشور اختلالات روانی بعد از تصادفات رتبه دوم در کشور را دارا می باشد.

دکتر محمد رضا فیاضی افزود، شیوع اختلالات روانی در خانم ها بیشتر از آقایان است و در استان خراسان رضوی نیز بعد از تصادفات، اختلالات روانی دررتبه دوم قرار دارد،

وی گفت :ازهر پنج نفر ایرانی یک نفر دچار اختلال روانی است و بررسی ها نشان میدهد اختلالات روانی در اطفال نیز رو به افزایش است و بیست درصد از کودکان ایرانی دچار اختلالات روانی هستند.

عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود :هشتاد پنج درصد بیماران اختلالات روانی خود نمی دانند بیمار روانی هستند که این در شیوع و گسترش این بیماری موثر است

گفتنی است قدمت بیمارستان های ابن سینا و دکتر حجازی را که تنها مراکز درمانی روانپزشکی شرق و شمال شرق کشور هستند 60 سال می باشد ودر بیمارستان ابن سینا با مساحت 15 هکتار هم اکنون 600 بیمار دچار اختلالات روانی و در بیمارستان حجازی نیز 360 بیمار مزمن روانپزشکی بستری هستند.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.