اسماعیلی مطرح کرد؛

اعلام آمادگي جمعيت فرزندان شاهد برای ثبت خاطرات "شهدای مدافع حرم"

دبيركل جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش از اعلام آمادگی اين جمعيت جهت ثبت خاطرات شهدای مدافع حرم خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین اسماعیلی" دبیر كل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم با بیان اینکه این محفل به نام شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) و به نام همسران شهدا برگزار شده است، گفت: باید در این مکان اشاره‌ای هم به مسئله دفاع از حرمین شریفین كنم و اینكه چه نگاهی ما را به این مسئله سوق داده است.

وی تصریح کرد: شهدای حرم برای دفاع از اسلام ناب محمدی رفته و شهید شده‌اند، این جنگ  تا نابودی آخرین تروریست تكفیری ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این اسلام همان دینی است كه پیامبر گرامی آن را دین رحمت، مودت، مهربانی و زندگی‌بخش معرفی كرده است، افزود: دین اسلامی كه با وحدت مسلمانان جهان تبدیل به یك قدرت جهانی برای نابودی مستكبران شده است.

دبیر كل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در ادامه اظهار کرد: خداوند در قران كریم درباره دفاع از اسلام سفارش كرده و خود به تنهایی از این كتاب آسمانی و اسلام حفاظت می‌كند زیرا خداوند اولین دفاع‌كننده از اسلام است.

وی تاکید کرد: شهدای مدافع حرم مانند سایر شهدای جنگ تحمیلی در مسیر قرب الهی قدم برداشته و راه شهادت را كه راه ابدی و پر افتخار است را انتخاب كرده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینكه شهدا نزد خداوند روزی می‌خورند و زنده و نظاره‌گر اعمال ما هستند، گفت: امروز شما به عنوان خانواده شهدای مدافع حرم در این مسیر الهی قرار گرفته‌اید و خداوند هرگز بدهكار كسی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: بزرگترین قدم را همسران، پسران، برادران شهید شما براشته‌اند و حال شما به عنوان بازماندگان این عزیزان، قطعا بدانید مسئولیت مهمی بر عهده دارید تا زینبی باقی مانده و صبور مانند قهرمان كربلا باشید.

دبیر كل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار تصریح کرد: شما همسران شهدای مدافع حرم اگرچه بی همسرانتان تنها مانده‌اید اما بدانید خداوند خود جایگزین شهداست و هر چه طلب كنید، قطعا اجابت می‌شود.

اسماعیلی افزود: تحركات ضداسلامی در منطقه و پیدایش گروه‌های تكفیری به دست دشمنان غرب و شرق بزرگترین مشكل مسلمانان جهان است كه تنها با وحدت مسلمانان این توطئه ریشه‌كن خواهد شد.

وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی مسلمانان در اربیعن امسال بیان داشت: با وجود اختلافات جزئی كه در دوران جنگ داشته‌ایم پس از هشت سال جنگ تحمیلی میان ایران و عراق در اربیعن امسال شاهد وحدت جهانی بین مسلمانان این كشور و سایر ادیان بودیم كه دشمنان با مشاهده این راهپیمایی در دل احساس خطر كردند و هنوز هم در حال توطئه كردن هستند.

دبیر كل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که عامل وحدت بین دو ملت ایران و عراق و ملل دیگر با ایران سید و سالار شهیدان اباابدالله حسین (ع) است.

وی در ادامه گفت: امروز شما همسران شهدای حرم درمقام خواهر، مادر و همسر وظیفه تبلیغاتی و فرهنگی مهمی در انتقال تفكر ایثار و شهادت به آیندگان دارید، خاطرات وصیت‌نامه، زندگینامه شهدای مدافع حرم به نسل آینده باید انتقال یابد و جهت تحقق این امر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار اعلام آمادگی می‌کند تا با خانواده‌های شهدا همكاری کنند.

اسماعیلی بیان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به عنوان یك حكومت اسلامی مستقل در سایه ولایت مطلقه فقیه به جهانیان معرفی شده و امروز مستكبران جهان بر این امر جدی هستند كه این حكومت اسلامی را نا كارآمد جلوه دهند و این وظیفه اصلی بازمانگان شهداست كه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نشان دهند كه در نظام حاكمیتی ولایت فقیه می‌توان بهترین امنیت فرهنگ، اقتصاد، سیاسیت خارجه و حقوق بشر را در این مدل حكومتی داشت.

وی با تاكید بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز گفت: تاكید ما بر گسترش این فرهنگ به این دلیل است كه بسیاری از پیروزی‌ها در هشت سال دفاع مقدس مرهون همین فرهنگ بوده است و در حال حاضر باید تبلیغ كرد كه در مناطق عملیاتی سوریه و عراق رزمنگان ما چه روحیه‌ای دارند و این وظیفه خانواده شهداست كه بعد از شهدا در خط مقدم ترویج تفكر ایثار و شهادت بمانند و كار كنند.

دبیر كل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار با اشاره به مشكلات امروز جوامع اسلامی به خصوص ایران در همه زمینه‌ها فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی اظهار کرد: مشكل امروز ما در جامعه فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت است، باید معیاری بیابیم كه چه قدر فرهنگ ایثار و شهادت در عوام جامعه كاربرد دارد و اگر در زمینه ارزش‌های فرهنگی دچار ضدارزش شده‌ایم نشانه دور شدن از ارزش‌های دینی است.

اسماعیلی خطاب به همسران شهدای مدافع حرم گفت: فرزندان شهدای حرم كه در سنین نوجوانی و جوانی هستند یا همسران شهیدی كه وقت فراغت بیشتری دارند برای تبیین و احیای فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند در تبلیغات فرهنگی وارد عرصه شده در این عرصه ورود کنند و جمعیت امادگی همكاری با این عزیزان را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار