رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: محصولات کشاورزی استان بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و برای صیانت از این سرمایه ارزشمند باید تدبیر و برنامه ریزی کنیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛نیاز علی ابراهیمی پاک اظهار کرد: در ابتدای انقلاب، ۲۵ میلیون تن تولید داشتیم که این میزان در سال گذشته با جمعیت ۷۷ میلیون نفری به بیش از ۱۰۵ میلیون تن رسیده که نشان می دهد از نظر تولید رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

ابراهیمی پاک اضافه کرد: هم‌اکنون ضریب خوداتکایی بخش کشاورزی به ۸۰ درصد رسیده که باید این ضریب را به ۹۰تا ۹۵ درصد برسانیم تا مشکلاتی برای اقتصاد کشور ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: برای افزایش ضریب خوداتکایی باید از همه ظرفیت‌ها و استعدادها، منابع، نیروی انسانی و سرمایه‌ها استفاده کرد تا به اهداف پیش بینی شده دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: بخش کشاورزی تأثیر بسزایی در حفظ تولید و اشتغال استان دارد و لازم است زمینه حفظ و جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را در استان ایجاد کنیم تا تولید پایدار در این بخش محقق شود.

ابراهیمی پاک اظهارداشت: تولیدات کشاورزی استان بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد که برای حفظ و افزایش این سرمایه ارزشمند باید همت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: باید طرح های تحقیقاتی در بخش کشاورزی توسعه یابد و با محور قراردادن آنها به افزایش بهره وری کمک کنیم که در این راستا با تشکیل ۴۳ کمیته فنی، تخصصی در بخش کشاورزی پس از ۲۰ سال این طرح را احیاء کرده ایم و با اجرای پهنه بندی و نظام نوین کشاورزی زمینه تحقق کشاورزی نوین را فراهم کرده ایم.

وی گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز در بخش آبیاری مدرن بتوانیم در سال جاری و سال آینده سطح بیشتری از اراضی کشاورزی را تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار دهیم.

انتهاي پيام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.