رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 90 میلیارد ریال از اعتبارات امسال اجرای طرح های آبیاری تحت فشار این استان جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج؛ جعفرگوهرگانی اظهار کرد: امسال 220 میلیارد اعتبار برای توسعه آبیاری قطره ای و بارانی در کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده است.

وی اظهار کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و کمک های بلاعوض به بهره برداران جهت تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری تحت فشار در این استان پرداخت شده است.

گوهرگانی تصریح کرد: 85درصد از هزینه اجرای طرح های آبیاری تحت فشار از سوی دولت پرداخت می شود.

وی افزایش بهره وری ، سهولت آبیاری ، امکان آبیاری زمین های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت در روش های سنتی که منجر به بیماری هایی مانند دیسک، کمردرد و درد مفاصل در کشاورزان می شود را از جمله مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری ذکر کرد.

گوهرگانی تصریح کرد: تاکنون 23 هزار زمین کشاورزی در این استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته که نسبت به 270 هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بسیار کم است.

وی ابراز داشت: هم اکنون حدود 10 هزار هکتار از اراضی این استان در حال انجام عملیات نقشه برداری و پنج هزار هکتار نیز در حال انعقاد قرارداد برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 270 هزار هکتار زمینهای زراعی و باغی است که 200 هزار هکتار آن به صورت دیم است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.