آثار عکس مهدی پاسگر در فرهنگسرای اندیشه میزبان هنردوستان است.

رویت‌ «چهره‌های پنهان» در قاب‌های عکاسیمهدی پاسگر هنرمند عکاس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من فعالیت عکاسی را به صورت جدی از سال 86 آغاز کردم و به صورت آکادمیک دوره عکاسی را در مرکز آموزش فرهنگی و هنری دانشگاه تهران گذراندم و در حال حاضر عضو فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی فرانسه و عضو افتخاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر هستم.

وی افزود: مدت 7 سال است که مجموعه‌ای را در زمینه فرم در طبیعت بکر مناطق مختلف ایران عکاسی کردم و با عنوان «چهره‌های پنهان» و تا به حال دو نمایشگاه انفرادی در گالری بهزاد و خانه عکاسان برگزار کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: این سومین نمایشگاه انفرادی من است که تا 18 دی ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: موضوع این آثار فرم و به بیانی ساده به تصویر کشیدن شکل‌هایی است که در طبیعت وجود دارد؛ ولی دیدن آن‌ها نیاز به نگاهی عمیق و دقیق دارد که با جداسازی سوژه‌ که معمولا بخشی از یک درخت یا صخره یا سنگ و چوب و استلاکمیت و استلاکتیت موجود در غارها است، ببیننده در آن قاب مورد نظر تصویری از صورت انسان یا یک حیوان و یا حتی موجوداتی تخیلی را می‌بیند. با توجه به تجربه‌ای که در دو نمایشگاه قبل داشتم، برای آثار عنوانی را مشخص نمی‌کنم تا مخاطب با قوه تجسم و تخیل جستجو کند و تصاویری را با حافظه تصویری خود ببیند.

پاسگر تصریح کرد: در بیشتر موارد مخاطب تصویری را می‌بیند که من تجسم کردم و گاهی برداشتی کاملا متفاوت دارند که حتی خود من با توضیحات بیننده قادر به دیدن شکل مورد نظر ایشان نیستم و جالب اینکه در بیشتر موارد هیچ کس نمی‌تواند با توجه به برداشتی که داشته، بیننده دیگر را برای دیدن تصورات خود قانع کند. گرچه در مورد بعضی از فریم‌ها رسیدن به یک نظر مشترک در بیننده‌ها ممکن است، موفقیت خوبی به شمار بیاید؛ اما به عقیده من برداشت‌های متفاوت از یک اثر اوج موفقیت آن اثر است که به درستی نتیجه کار را به مخاطب واگذار می‌کند. ذهن مخاطب را درگیر موضوع می‌کند تا بتواند فرم یا شکلی را در آن قاب پیدا کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار