نمایش «خونه ما» بدون دیالوگ حرف‌هایش را به مخاطبان انتقال می‌دهد.

سمن قناد کارگردان نمایش «خونه ما» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: یک جمع پنج نفره‌ای است که آن خانواده چهار فرزند دارد و به خانه جدید خود در حال نقل مکان هستند؛ اما اختلافی بین پدر و مادر روی می‌دهد که فرزندان در صدد حل آن بر می‌آیند اما ....

وی درباره شیوه اجرایی اثر بیان کرد: نمایش کاملا بی‌کلام است؛ اما به معنای واقعی پانتومیم نیست و از طرفی بازیگران با حرکات بدن و صورت حرف‌هایشان را القا می‌کنند، ولی نه به سبک فیزیکال تئاتر. زیرا که بازیگر ما نیاز به حرکات ژیمناستیکی ندارد.

قناد درباره انتخاب بازیگران مطرح کرد: ما یک دوره طولانی برای انتخاب بازیگران داشته‌ایم؛ زیرا  که دغدغه بسیاری از آن‌ها همان دیالوگ‌نگفتن بود. همه نقش‌آفرینان تئاتری و مستعد هستند و تمام تمرین‌ها به صورت کارگاهی پیش رفت تا بازی‌های مدنظر ما تحقق پیدا کند.

وی در خصوص سبک نمایش گفت: یک اثر فانتزی و عاری از هرگونه رئالیستی‌بودن در نمایش است که همین امر فضا را برای مخاطب دلنشین‌تر می‌کند و تاثیر بسزایی بر مخاطب می‌گذارد.

قناد در راستای انگیزه خود از انتخاب این اثر اظهار داشت: این نمایش جزو پروژه و پایان‌نامه دانشگاهی من بود که با استقبال خوبی مواجه بود. از طرفی آزمون و خطا در این پروژه‌ها هست که جای دارد و من این سبک را انتخاب کردم تا توانایی خودم را نسبت به آن بسنجم.

وی درباره آثار بعدی خود مطرح کرد: حال و هوای نمایش‌های بعدی‌ام فانتزی خواهد بود و از دنیای رئال فاصله خواهد داشت؛ زیرا که برای تماشاگر جذاب‌تر و هدف اصلی ما جلب رضایت مخاطبان است.

گفتنی است؛ نمایش «خونه ما» از امروز ساعت 18 در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.