نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان و به خصوص شیعیان در مقابل این جنایت بزرگ ساکت نخواهند نشست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سیدعلی اصغر معصومی ضمن تسلیت این ضایعه به جهان اسلام و علمای اسلامی افزود: حکام وهابی عربستان با به شهادت رساندن این عالم فرزانه، یکبار دیگر نشان دادند که نوکر حلقه به گوش استکبار و رژیم صهیونیستی هستند.

وی بیان کرد: اقدام جنایت آمیز آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر باقرالنمر، سرسپردگی این رژیم نالایق را به اثبات رسانید.

آیت الله معصومی با بیان اینکه خبر دردآور و اندوهبار شهادت علامه نمر به دست رژیم سفاک آل سعود، جهان اسلام را داغدار کرد، افزود: خون پاک و مطهر شهیدان والامقامی چون شیخ نمر، نه تنها دل مسلمانان، بلکه همه انسان های آزاده جهان را به درد آورد، اما در عین حال بشارتی بزرگ را نوید می دهد.
وی اضافه کرد: آل سعود باید بداند با این اقدام نسنجیده خود، نه تنها خشم و انزجار مسلمانان را شعله ور کرده، بلکه زمینه نابودی خود را نیز فراهم آورده است.

معصومی در ادامه اظهار کرد: از دولت های اسلامی انتظار می رود از تمام ظرفیت خود برای محکوم کردن این ظلم آشکار استفاده کنند و مطمئن باشند که دست انتقام الهی، گریبان سیاستمداران بی کفایت سعودی را خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: ناامنی های کنونی منطقه نیز ناشی از رفتارهای استکبار جهانی و بعضا همراهی حکام نااهل کشورهای منطقه نظیر عربستان است که آتش جنگ، کینه و خونریزی دامن ممالک اسلامی را گرفته است.

معصومی بر ضرورت وحدت مسلمین تاکید کرد و افزود: انسجام و یکپارچگی مسلمانان برای پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی که زمینه اختلاف بین مسلمانان را فراهم می آورد ضروری است.

وزارت کشور عربستان دیروز از اعدام شیخ نمر باقرالنمر رهبر شیعیان این کشور خبر داد.

شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تایید کرد که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.

//انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.