کرمانشاه؛

گازرسانی به تمام روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : به تمام روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 1396 گاز رسانی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛ مجتبی نیک کردار گفت: در بحث خدمات زیربنایی آب، برق، راه و گاز اقدامات خوبی طی سال های اخیر صورت گرفته، بطوریکه طی سال های اخیر 230 روستای استان گازرسانی شده و مجموع روستاهای گازرسانی شده استان به 440 روستا رسیده است.

وی ادامه داد: تا سال آینده مجموع روستاهای گازرسانی شده استان به هزار روستا می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال 1396 و با اتمام گازرسانی 600 روستای استان، تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

نیک کردار رقم بودجه امسال دهیاری‌های استان را 70 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان 35 میلیارد تومان آن از محل درآمدهای دهیاری‌هاست و 35 میلیارد تومان دیگر آن از محل اعتبارات دولتی است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه برای هر اقدامی از جمله تغییر کاربری و امثال آن سهم دهیاری ها از محل این درآمد مشخص است و به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

نیک کردار با بیان اینکه دولت معتقد به حرکت روستاها در مسیر توسعه همه جانبه و بویژه اقتصادی است، گفت: از دو سال پیش راه اندازی تعاونی‌های تولیدی روستایی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این تعاونی‌ها روزی در تمام روستاهای استان تشکیل شود.

وی با اشاره به راه اندازی و ثبت 15 تعاونی تولیدی روستایی در سطح استان اظهار کرد: دولت تسهیلات خوب و کم بهره‌ای را به این تعاونی‌ها اختصاص می‌دهد، به طوریکه بهره آن حداکثر سه درصد و برای روستاهای صفر مرزی است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، گاز ، روستا ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.