داشتن پروانه تولید برای فرآورده‌های خام دامی از ابتدای بهمن ماه امسال اجباری می شود.

عباس عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی کشور، کلیه واحدهای تولیدی، بسته بندی و فرآوری فرآورده های خام دامی موظف به اخذ پروانه تولید برای هر محصول خود هستند.

عباس عباسی در ادامه افزود: سازمان دامپزشکی کشور با مشارکت تشکل های مربوط به تولیدی در گام اول تعداد 182 نوع فرآورده خام دامی را در حوزه گوشت قرمز، گوشت مرغ و محصولات شیلاتی شناسنامه دار نموده و پروانه تولید آنها از اول آبان ماه تا پایان دی ماه 94 توسط ادارات کل دامپزشکی استانها و با مشارکت نمایندگی های تشکل ها انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: از اول بهمن ماه 94 کلیه مراکز عرضه مواد پروتئینی که دارای پروانه بهداشتی بهره برداری از دامپزشکی استانها هستند، موظف اند که صرفا فرآورده های خام دامی شناسنامه دار را عرضه نمایند و از عرضه مواد پروتئینی با منشاء دامی و خام بدون هویت جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در پایان اضافه کرد: کلیه واحدهای عرضه خرده پا نظیر قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها و غرفه های میادین عرضه شهرداریها، کیترینگ ها و ... در صورتی می توانند فرآورده خام دامی شناسنامه دار را عرضه و استفاده نمایند که دارای مجوز بهداشتی از دامپزشکی استانها اخذ کرده باشند و در غیر این صورت قطعه بندی و بسته بندی هرگونه فرآورده خام دامی در مراکز عرضه نظیر قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها از اول بهمن ماه 94 ممنوع خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.