میزان 4 میلیارد تومان به سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون تب مالت اختصاص یافته است در حالیکه میزان اعتبار آن 90 میلیارد تومان بود.

محمد مهدی گویا، مدیر دفتر بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص میزان تب مالت در سال 89 گفت: در سال 89 میزان 11 هزار مورد ابتلا به تب مالت دیده شد این میزان در سال 93 به 20 هزار مورد رسید تب مالت که زنگ خطر آن چند وقتی است به صدا درآمده این موضوع را از سازمان دامپزشکی جویا شدیم. 

جهان‌پیما، معاون دفتر بیماری‌های دامی وزارت بهداشت گفت: بخش‌ عمده‌ای از تب مالت به سازمان‌هایی که با دامها سر و کار دارند، بر می‌گردد و خط اول را در این زمینه، واکسیناسیون دام‌ها می‌دانند سازمان دامپزشکی هم دامهای سبک و هم‌سنگین را واکسینه می‌کند. اما با وجود این اقدامات تب مالت در کشور دیده شده است،

رستمیان، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره پاسخ می‌دهد 3 میلیون واکسن تب مالت در کشور خریداری شده است و این واکسن‌ها را می‌زنند اما سازمان دامپزشکی بیان می‌کند که ما پول کافی برای انجام واکسیناسیون را نداریم.

جهان پیما، معاون دفتر بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی بیان کرد: ما باید واکسن بیشتری برای انجام واکسیناسیون خریداری کنیم 90 میلیارد اعتبار برای تب مالت در نظر می‌گیرند اما تنها 4 میلیارد تومان آن به سازمان دامپزشکی اختصاص می‌یابد.

مجلسی‌ها در این خصوص می‌گویند: کوتاهی وزیر جهاد و کشاورزی و سازمان دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون تب مالت صورت گرفته اگر برای انجام آن به منابع نیاز دارند باید برای دریافت اعتبار دفاع کنند بحث سلامت، بهانه کمبود بودجه را به دنبال ندارد. با وجود این کشمش‌ها ادامه داشتن قصه تب مالت برای مدت زمان طولانی مشخص است.




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار