بعد از حملات سنگین به سرورهای ترکیه، هکرهای این کشور، حساب کاربری اینستاگرام وزیر ارتباطات روسیه را هک و تصاویری مربوط به ترکیه را منتشر کردند.

پاسخ ضعیف هکرهای ترکیه به حملات سایبریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حوادثی که در فضای سایبر اتفاق می‌افتد، بی‌ارتباط با حوادث دنیای واقعی نیست. بسیاری از حملات سایبری، بعد از کمکش های سیاسی میان دو یا چند کشور، انجام می‌شود. بعد از سرنگون کردن هواپیمای روسیه توسط ترکیه، درگیری‌های سایبری میان این دو کشور، افزایش یافت.

بعد از حملات سنگین به سرورهای ترکیه، این بار هکرهای این کشور، در تلاشی حساب کاربری اینستاگرام وزیر ارتباطات روسیه را هک کردند؛ گروهی از هکرها به نام «Bortecine Cyber Team» که خود را جزو اکتیویست‌های ترکیه می‌نامند. همچنین گروهی دیگر از هکرهای ترکیه به نام «Ayyildiz» مدعی شدند به چند وب‌گاه روسیه حمله کردند و قصد دارند وب‌گاه دیگری را که متعلق به گروه انانیموس است، موردحمله قرار دهند.

هکرها بعد از هک صفحه‌ی حساب کاربری اینستاگرام وی، تصاویر مختلفی را از جمله پرچم ترکیه، مصطفی آتاتورک و هواپیمای جنگی، در صفحه‌ی وزیر یادشده، منتشر کردند. البته با درخواست وزیر ارتباطات روسیه، حساب کاربری وی توسط اینستاگرام، بازسازی شد و ضمناً وی از سرعت پایین اینستاگرام برای این بازسازی، شکایت کرد.

البته هک یک حساب کاربری در شبکه‌ی اجتماعی، نشان‌دهنده‌ی ضعف ترکیه در آفند سایبری و توان پایین این کشور در این زمینه است. به‌خصوص اگر این هک را با حملات اخیر به سرورهای این کشور، مقایسه کنیم.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار