رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: طرح واکسیناسیون 66 هزار و 607 رأس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز؛ رضا حفیظی هدف از این اقدام را پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام از ابتدای سال تاکنون در دام های سنگین و سبک در سطح شادگان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: این تعداد واکسیناسیون توسط اکیپ‌های بخش دولتی علیه بیماری‌های مشترک تب مالت، تست سل، بروسلوز و هاری انجام شد.

حفیظی افزود: جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله سیاست‌های اصلی دامپزشکی به‌شمار می‌رود که اقدامات جدی در این زمینه اجرا شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان حفظ و حراست از سرمایه‌های منطقه با انجام واکسیناسیون و تأمین سلامت جامعه با کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام از وظایف بزرگ این شبکه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر تولید، توزیع و عرضه گوشت قرمز به عنوان یک فرآورده خام دامی مهم و پر مصرف، توسط کارشناسان این شبکه برابر دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی و برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ خطرناک مشترک بین انسان و دام در حال انجام است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ دی ۱۳۹۴
ایول