مدیرکل اداره استاندارد خوزستان از توقیف 14 محصول غیراستاندارد در آذرماه امسال توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان رضا دهدشتی‌زاده گفت: در آذرماه امسال کارشناسان این اداره کل موفق به توقیف، شناسایی و جمع آوری تعداد 14 محصول مختلف از فروشگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان شدند.

وی بیان داشت: از جمله این محصولات می‌توان به 874 گرم انواع مصنوعات طلا (دستبند، گوشواره، انگشتر و...)، انواع لوازم برقی و الکتریکی (بخاری برقی، 1039 عدد انواع دوشاخه معمولی، کلیدی و اِرت دار، 536 عدد انواع سیار سه راهی و چهار راهی، 216 عدد تبدیل، 71 عدد لامپ رشته ای و کم مصرف، 20 عدد محافظ کولر و یخچال و سبزی خردکن)، 100 بسته بندی پلیمری خرما، پرکنCng، گاز اکسیژن طبی، 87 بطری روغن کنجد، 300 کیسه قند کله و 589 بسته قند شکسته و شکر سفید اشاره کرد.

دهدشتی زاده افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون 175 محصول در زمینه‌های مختلف به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده‌اند.

مدیرکل اداره استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: این کالاهای از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد می شود.

وی از همشهریان و هم استانی‌ها درخواست کرد در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.