وزیر بهداشت گفت: دولت در اجرای طرح تحول سلامت با مشکل مالی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور که امروز(سه شنبه)  برگزار شد، اظهار داشت:‌ بهداشت همواره جزء اولویت‌های دهم بوده است اما در حال حاضر بهداشت جزء اولویت‌های اصلی است.

وی در ادامه افزود: ما در ابتدای دولت با بحران دارو مواجه بودیم اما در حال حاضر کمبود دارو از 300 قلم به 25 قلم رسیده است و پرداخت از جیب مردم تا حدودی حل شده است اما هنوز عقب‌ ماندگی داریم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: ما امکانات و متخصصان را به مناطق محروم فرستاده‌ایم و در 290 بیمارستان کشور 750 متخصص حضور دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دسترسی مردم نسبت به گذشته به متخصصان راحت‌تر شده است، گفت: 30 درصد سهم دانشگاه‌‌ها به دانشجویان بومی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 11 میلیون نفر در کشور بیمه شده‌اند، گفت: خدمات مختلفی به حاشیه نشین‌ها ارائه شده و ظرف 3 سال آینده برای همه ایرانیان پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت در اجرای طرح تحول سلامت با مشکل مالی مواجه شده است، گفت: نفت از 120 دلار به 30 دلار رسیده است اما همچنان توقع مردم زیاد است البته برخی‌ها به این توقعات دامن می‌زنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما با وجود تمامی مشکلات طرح تحول سلامت را ادامه می‌دهیم، خاطر نشان کرد: 70 درصد میزان مرگ و میر در ایران مربوط به بیماری‌های غیرواگیر مانند فشارخون، قند، چربی، سکته، اعتیاد و تصادفات است از این‌رو از ائمه جمعه می‌خواهیم به مردم نسبت به مصرف کمتر قند و چربی توصیه کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۴
اینا همش تبلیغات دولتشونه. من پدرم ام اس داره
ما که تفاوتی ندیدیم. قبلا از بالادستیاشون حساب میبردن و کسی جرات بد حرف زدن با مردم نداشت. الان میری تو بیمارستان همه جای درودیوار زدن هرگونه اعتراض و برخورد بد با پرسنل = برخورد جدی و قضایی
من نمیدونم اعتراضشو ادم باید به کی بگ
آخرین اخبار