تقویم روزانه فوتبال

پلنگ سیاه درگذشت

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۱۵ دی می پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبالی به اتفاقات فوتبالی مه در تاریخ امروز رخ داده است می پردازیم.

۵ ژانویه ۲۰۱۴، اوزه بیو ( ملقب به پلنگ سیاه )ستاره سابق تیم ملی پرتغال در سن ۷۱ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت. اوزه بیو داسیلوا فریرا در سال ۱۹۴۲ در لورنکو واقع در موزامبیک که آن زمان مستعمره پرتغال بود ، متولد شد. او فوتبال را از سن ۱۵ سالگی در باشگاه اسپورتینگ لورنزو مارکر آغاز کرد. مدتی بعد، بلا گوتمن او را کشف کرد و به بنفیکا آورد.دوران اوج درخشش او در همین تیم بنفیکا بود که از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۵ در این تیم بازی کرد و به افتخارات زیادی دست یافت. اوزه بیو در جام جهانی ۱۹۶۶ با ۹ گل ، آقای گل مسابقات شد. وی در سال ۱۹۶۸ و ۱۹۷۳ کفش طلای اروپا را تصاحب کرد و در سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۷۳ مرد سال اروپا شد. پلنگ سیاه در سال ۱۹۷۹ پس از چند سال بازی در آمریکا از فوتبال خداحافظی کرد. سرانجام در ۵ ژانویه ۲۰۱۴ در ساعت ۳۳۰ بامداد ، خبر درگذشت اوزه بیو در رسانه های پرتغال منتشر شد.

۱۵ دی ۸۸، تیمهای استیل آذین و سایپا در یک دیدار جنجالی به مصاف هم رفتند. مایلی کهن سرمربی سایپا در این بازی چندین بار با حرکاتش بازی را به جنجال کشاند. او ابتدا در دقیقه ۳۹ و پس از اعلام پنالتی به ضرر تیمش قصد داشت تیم را از زمین بیرون بکشد. سپس در دقیقه ۴۵ حرکت عجیب دیگری را انجام داد و با علی کریمی درگیر شد. در یک صحنه و زمانی که کریمی و ایوبی با به دلیل خطای ایوبی روی کریمی با یکدیگر درگیر شده بودند ، مایلی کهن سریع از روی نیمکت بلند شد و خودش را به صحنه رساند و به سینه کریمی کوبید. او سپس میخواست به سراغ مسعود مرادی داور مسابقه برود که فریاد شیران جلوی او را گرفت. بعد از ختم شدن قایله ، داور کریمی و ایوبی را از زمین اخراج کرد.

۵ ژانویه ۲۰۱۴، روبرت لواندوفسکی ستاره دورتموند به تیم بایرن مونیخ پیوست. او در پایان فصل قراردادش با دورتموند به پایان میرسید و به همین دلیل دورتموندی ها تصمیم گرفتند او را قبل از اینکه به طور آزاد از تیم جدا شود ، بفروشند. لواندوفسکی بازیهای بسیار خوبی را تا اینجا برای بایرن انجام داده و ۳۲ گل در ۴۷ مسابقه برای این تیم زده است.

۵ ژانویه ۱۹۸۰، زباستین دایسلر ، هافبک سابق تیم ملی آلمان متولد شد. وی فوتبالشررا از مونشن گلادباخ آغاز کرد. او از سال۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ عضو تیم ملی آلمان بود و ۳۶ مسابقه را انجام داد. دایسلر از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در تیم بایرن مونیخ فوتبال بازی کرد و در این تیم بازنشسته شد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار