مدیرکل گمرک قزوین از کاهش دو برابری ترخیص کالا در گمرک استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تشریفات گمرکی کالاهای وارداتی در مسیر سبز سه ساعت و در سایر مسیرها نیز از حداقل زمان استاندارد برخوردار است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛علیرضا صدری خواه افزود: اکنون زمان انجام تشریفات گمرکی در رویه صادرات از 27 ساعت در مسیر سبز به سه ساعت، در مسیر زرد از 40 ساعت به پنج ساعت و در مسیر قرمز از 30 ساعت به 10 ساعت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تسهیل تشریفات گمرکی با اتصال سازمانهای همجوار به سامانه جامع امور گمرکی است، اظهار داشت: در طی سال گذشته با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و انجام عملیات و تشریفات گمرکی توسط ارباب رجوع از طریق سامانه epl ( اظهار از راه دور) بصورت مجازی، ضمن افزایش چشمگیر سرعت، دقت تشریفات گمرکی نیز افزایش یافت.

صدری خواه اظهارکرد: با راه اندازی سامانه اظهار از راه دور، هر صادر کننده در هر زمان از شبانه روز می تواند نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه و تحویل اسناد الکترونیک به گمرک اقدام کند و مراحل ترخیص کالا بدون حضور ترخیص کننده و به صورت غیر حضوری انجام می شود.

این مسوول اضافه کرد: کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی سبب کاهش هزینه های تولید، کاهش هزینه های اقتصاد ملی و افزایش رقابت پذیری صادرات می شود.

وی تصریح کرد: از مزایای این سامانه این است که براساس ارزش اظهاری حقوق و عوارض گمرکی به صورت سیستمی تعیین و قبض پرداخت صادر می شود.

مدیرکل گمرک استان قزوین در ادامه در خصوص سیستم جامع امور گمرکی گفت: استفاده از سیستم جامع امورگمرکی باعث می شود تمامی مجوزهای صادره سازمانهای دولتی مرتبط با تجارت در بستر امن و با حداقل زمان در جریان تشریفات گمرکی مورد استفاده قرار گیرند و یکپارچه شدن اطلاعات و مجوزهای مورد نیاز در تجارت باعث کاهش تقلب و تخلف در اسناد گمرکی و مجوزهای صادر سایر سازمانها می شود  
وی تاکید کرد: این سامانه همچنین امکان دسترسی به آمار روزآمد در تمامی بخشهای صادرات و واردات و ترانزیت را فراهم آورده است.

انتهاي  پیام/س
برچسب ها: ترخیص ، کالا ، گمرک ، کاهش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.