سرپرست فرمانداری آبیک گفت: 3 حلقه چاه جدید آب تا اردیبهشت‌ماه سال آینده وارد مدار تأمین آب این شهر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین ؛علی رحمانی اظهار کرد: سه حلقه چاه جدید آب تا اردیبهشت ماه سال آینده وارد مدار تأمین آب شهر آبیک می‌شود.

وی افزود: از سوی مسئولان استان قزوین قول مساعد برای اختصاص یک حلقه چاه به شهرداری آبیک داده شده که با تحقق این امر از میزان مصرف آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز شهر آبیک کاسته و به آب شهری افزوده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در خصوص کیفیت و طعم آب شرب شهر آبیک کوتاه نمی‌آییم و از مسئولان بهداشت و منابع امور آب درخواست می‌شود نسبت به بهبود طعم آب هم‌فکری کرده و تدابیر لازم را بیاندیشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک تصریح کرد: استان قزوین حق‌آبه‌ای از سد طالقان دارد که نمایندگان مجلس و مسئولان استان قزوین نیز پیگیر انتقال آب از سد طالقان به این استان قزوین هستند.

رحمانی اضافه کرد: پروژه پردیسبان از ابتدای کار و فعالیتش پایه و اساس قوی نداشته یعنی پا در هوا بوده و قانونمند نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: پردیسبان پرونده قطوری دارد که از سوی مراجع قضایی تخلفات آن درحال پیگیری بوده و فعالیت پردیسبان با دستور دستگاه قضایی متوقف شده و هرگونه فعالیت آن غیرقانونی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در خصوص وضعیت نیروگاه شهید رجایی اذعان کرد: میزان گاز اختصاص یافته پاسخگوی نیروگاه نیست گرچه در زمینه اختصاص گاز بیشتر مکاتباتی با مسئولان استان قزوین صورت گرفته تا از طریق مسئولان کشوری پیگیری شود.

رحمانی افزود: اختصاص گاز مصرفی به نیروگاه شهید رجایی، امری ملی است و مسئولان این نیروگاه خواستار تحقق اختصاص بیشتر گاز هستند.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید رجایی تأمین کننده برق چهار تا پنج استان است که با اختصاص گاز بیشتر به این نیروگاه شاهد کاهش آلودگی هستیم.

این مسئول اضافه کرد: گرچه شرکت سیمان در حوزه استحفاظی شهرستان آبیک قرار ندارد ولی با مسئولان استان البرز برای رفع آلایندگی و نصب فیلترینگ قوی‌تر مکاتبه صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در خصوص اختصاص عوارض ناشی از آلودگی شرکت سیمان و بهره‌مندی شهر آبیک از این عوارض پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی با اشاره به انجام عملیات پنج کیلومتر از جاده آبیک به محمدیه بیان کرد: طی مکاتبه و رایزنی با مسئولان مسکن و شهرسازی و پلیس‌ راهور استان قزوین و نصب گاردریل، نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی در پنج کیلومتر آماده جاده آبیک به محمدیه، تا سه هفته آینده زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرد که از ورود و خروج متعدد خودروها به شهر آبیک کاسته می‌شود.

وی افزود: طی جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی استاندارد قزوین  در شهر خاکعلی، موضوع جاده آبیک به خاکعلی مطرح شد.

این مسئول ادامه داد: جاده آبیک به خاکعلی 55 کیلومتر است که بین 30 تا 40 هزار نفر از این جاده تردد می‌کنند که مقرر شده در فازبندی مختلف نسبت به آسفالت، روکش و ترمیم این جاده بودجه اختصاص یافته و اقدام لازم صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان مقرر شده وانت‌بارها تا ساعت 20:30 در خارج از شهر آبیک فعالیت داشته و از آن ساعت به بعد می‌توانند در خیابان طالقانی و بلوار امام خمینی (ره) به فعالیت بپردازند.

رحمانی خاطرنشان کرد: پیگیر اختصاص زمین برای احداث ساختمان فرماندهی انتظامی و راه‌اندازی پاسگاه در روستاهای زیاران و قشلاق هستیم که امیدواریم این مهم محقق شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: ورود ، حلقه ، چاه ، تامین ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.