برای استحکام روابط زوجین بخوانید!

با رعایت چند نکته ساده می‌توان از یکنواختی زندگی جلوگیری کرده و روابط میان خود و همسرتان را استحکام دهید.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: گاهی یک زندگی به معنای کامل آن نبوده و فقط به صورت اسمی زندگی مشترک گفته شده با رعایت چند نکته ساده نمی‌توان باعث افزایش کیفیت و استحکام پایه‌های زندگیتان شوید.

وی در ادامه تاکید کرد: سعی کنید تا همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید و اساسا ویژگی‌های او تغییر ناپذیر بوده پس بهتر است با خصوصیات وی کنار آمده و فکر زیرورو کردن رفتارهای طرف مقابل را از ذهن‌تان دور کنید اگر چه احتمال تغییر در بعضی رفتارها وجود دارد.

نظامی اضافه کرد: اجازه دهید تا همسرتان در زمینه‌هایی که به آن علاقه‌مند بوده و شرایط پیشرفت را داشته، فعالیت کند که به معنای احترام به خواسته‌ها، سلایق و رشد خلاقیت‌های او است.

این روانشناس خانواده در پایان تصریح کرد: گاهی بهتر است در برخی موارد خاطرات بر گذشته از همسر یا خانواده‌اش را فراموش کرده تا موجب یادآوری تلخی‌ها و کدورت میان شما نشود همچنین سعی کنید تا همیشه رابطه میان خود و همسرتان را مثل روز اول آشنایی تازه نگهدارید تا سالیان بسیاری را به دور از دلزدگی از یکدیگر، در کنار هم زندگی کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار