نمایش «شهر زامبی‌ها» با سبک ساختارشکنی و جدیدی روی صفحه می‌رود.

علیرضا ناظر فصیحی کارگردان نمایش «شهر زامبی‌ها» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود بیان کرد: نمایش «شهر زامبی‌ها» نمادی از آدم‌هایی است که از احساس خالی شده‌اند و از طرفی اجاره‌خانه‌ای که عقب افتاده و صاحبخانه‌ پولش را می‌خواهد که تهیه آن مبلغ اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی درباره انگیزه خود از نوشتن این نمایشنامه گفت: اطراف ما از اینگونه آدم‌های خالی از احساس پر شده است و هر روز با آن‌ها در ازتباط هستیم. در مترو افرادی را می‌بینیم که در کنار تحصیلات و جایگاه اجتماعی بالا، برای سوارشدن دیگران را هل می‌دهند و هیچ چیز حتی انسانیت را رعایت نمی‌کنند.

ناظر فصیحی در راستای سبک نمایش خود عنوان کرد: یک سبک ساختارشکنی است که در آن فضا و مکان شکسته شده‌اند و هیچ مرزی وجود ندارد. از طرفی بازیگران چند نقش را ایفا می‌کنند و بسیار سریع تغییر شخصیت می‌دهند؛ اما محتوای نمایش رئالیستی است و بدون هیچ موسیقی خاصی مفهوم اثر را به مخاطبان می‌رسانیم.

وی در رابطه با فعالیت خود در تئاتر و تلویزیون مطرح کرد: برایم تئاتر و یا تلویزیون فرقی ندارد؛ اما با توجه به نمایشنامه‌ای که نوشته‌ام و دغدغه‌هایی که در آن داشته‌ام تا به مخاطب نشان دهم، سبک و ساختارش با تئاتر نزدیکتر بود که بعد از گذشت 15 سال برگشته‌ام تا اثر خود را روی صحنه ببرم و دوباره گروه جست و جو فعالیتش را ادامه دهد.

ناظر فصیحی در خصوص تفاوت تئاتر با 15 سال گذشته تصریح کرد: در آن زمان من یک دانشجوی تئاتر بودم و فضایی به کسانی‌ که تازه روی کار می‌آمدند، نمی‌دادند و سالن‌های بنام را در اختیار اجرای آن‌ها نمی‌گذاشتند که امروزه هم این موضوع برای جوانان ادامه دارد و از طرفی بودجه برای تئاتر بسیار کم است. هیچ امنیت شغلی برای هنرمندان وجود ندارد، ما تمام هزینه‌ها را خودمان متقبل شده‌ایم و فقط مسئول تالار محراب سالنی را برای تمرین نمایش به ما دادند و حمایت کردند.

وی افزود: تمام این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا هنرمندی که با انگیزه شروع می‌کند، در مسیر کم بیاورد و ادامه ندهد. البته حق را می‌بایست به آن‌ها داد؛ زیرا که منبع درآمدی لازم است و زندگیشان باید بگذارد.

گفتنی است؛ نمایش «شهر زامبی‌ها» به کارگردانی و نویسندگی علیرضا ناظر فصیحی در دی و بهمن سال جاری در سالن محراب روی صفحه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار