معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان: روزانه 83 میلیون تومان برای نظافت شهر هزینه می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،احمدرضا مصور اظهارکرد: جمع آوری زباله در اصفهان یک شب در میان یعنی ۴ روز در هفته است البته در سی و یکمین روز از ماه های ۳۱ روزه زباله جمع آوری نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساعات جمع آوری و حمل از ساعت ۱۱ شب تا ۶ بامداد ادامه دارد، افزود: روزانه ۸۳ میلیون تومان برای نظافت شهر اصفهان هزینه می شود که در سال حدود 80 میلیارد تومان در این زمینه صرف می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: البته تنها مسئله هزینه نیست بلکه بحث های زیست محیطی نیز وجود دارد که اگر به طبع مقدار پسماند شهر بالا باشد مشکلات عدیده ای در این خصوص ایجاد می‌کند.

مصور با اشاره به تفکیک پسماند از مبدا خاطرنشان کرد: حدود ۸۵۰ تن در روز پسماندتر و ۱۵۰ تن پسماند خشک یا بازیافت در اصفهان تولید می شود که اگر تفکیک پسماندتر در مبدا دقیق‌تر انجام شود قطعا در داخل اینها مواد و قطعات مفیدی به دست می آوریم که می‌تواند تبدیل به کالا و صنعت دیگری شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها صنایعی تبدیلی از پسماند ایجاد شده بنابراین امیدواریم در اصفهان نیز این صنعت توسعه یابد البته لازمه آن همکاری شهروندان در بحث تفکیک در مبدا است.

وی اضافه کرد: حدود ۷۵ ایستگاه‌ سیار و ۲۴ ایستگاه ثابت پسماند در سطح شهر اصفهان وجود دارد که شهروندان می‌توانند پسماندهای خشک خود را به این مکان‌ها تحویل دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: همچنین ۳۵ نفر مسئول آموزش پسماند هستند که برای تغییر فرهنگ پسماند به درب منازل، مدارس و مراکز آموزشی مراجعه می‌کنند و در کنار اینها مسئولین حقوقی و مامورین پسماند که ۷۵ نفر هستند نیز برای کمک به بحث فرهنگسازی مشغول انجام وظیفه هستند.

مصور ادامه داد: رعایت نوبت حمل پسماند یکی دیگر از موضوعات مهمی است که اگر نظم حمل زباله در گوشه‌ای از شهر به هم بخورد تا آخر دچار مشکل می‌شود..

وی با اشاره به ارتقا احساس مسئولیت مردم در تفکیک پسماند افزود: مهم ترین رکن مردم در محلات معتمدین هستند از این رو شهرداری در ۲ سال اخیر دوره‌های آموزشی در جهت ترویج فرهنگ پاکیزگی و تفکیک پسماند در محلات برگزار کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به مذاکرات این حوزه با مدارس اشاره و تصریح کرد: مدارس محل فرهنگ‌سازی هستند بنابراین می توان از فضاهای مدارس برای آموزش مباحث مربوط به پسماند و پاکیزگی شهر استفاده کرد.

مصور خاطرنشان‌کرد: همکاری با NGO ها از دیگر اقدامات حوزه شهرداری برای آموزش فرهنگ مدیریت پسماند است

وی اظهار داشت: هنوز تا افقی که باید در کنترل تولید پسماند داشته باشیم فاصله زیادی داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: به هر حال سرانه تولید650 گرم پسماند، سرانه بالایی است که اگر به خوبی مدیریت شود نشاط و آرامش به شهروندان ارائه می‌شود.

معاون خدمات شهری در پایان با اشاره به فعالیت پاکبانان گفت: پاکبان تحت طرح و برنامه آموزشی قرار دارند و همچنین چکاب‌های سالیانه از آنها انجام می‌شوند.

مصور اظهارکرد: این قشر زحمت‌کش وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند ولی از طرفی مشکلاتی نیز از نظر اقتصادی وجود دارد که آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد بر این اساس شهرداری اصفهان اخیرا دستوری را صادر کرده که حقوق و مزایای پاکبانان قبل از پرسنل شهرداری پرداخت شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.