جشنواره شعر فجر در موقعیت فعلی و با توجه به کاهش چشمگیر همایش‌های ادبی، فرصتی برای گردهمایی و تعامل جامعه ادبی کشورمان است.

کامران شرفشاهی شاعر و مدیر مسئول انتشارات «تجلی مهر» در خصوص جایگاه جشنواره شعر فجر در میان شاعران و میزان کارایی آن در امر بهبود وضعیت شعر کشور، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جشنواره شعر فجر در مجموع از حیث اینکه در این روزگار و به ویژه در موقعیت فعلی که همایش‌های ادبی به حداقل ممکن رسیده است، فرصتی برای گردهمایی و تعامل جامعه ادبی کشورمان را فراهم می‌سازد و می‌تواند رویداد مثبتی تلقی شود.

وی افزود: جشنواره شعر فجر به گواه سابق تا کنون قدمی فراتر از سایر جشنواره‌ها و همایش‌های ادبی برنداشته است و در دوره جدید نیز هنوز مشخص نیست که چه طرح و برنامه‌هایی دارد، اما با توجه به پیشینه این جشنواره بعید است که دوره دهم برگزاری آن دربردارنده حادثه بزرگ و خارق‌العاده باشد.

این شاعر اظهار داشت: در بخش رقابتی جشنواره شعر فجر که مربوط به گزینش کتاب‌های برتر در حوزه شعر است، امید می‌رود که داوری‌ها پیش از آنکه جنبه سلیقه‌ای و یا رعایت ملاحظاتی از جنس دیگر را داشته باشد، عادلانه‌تر صورت پذیرد.


مصلای امام خمینی (ره) بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه کتاب است

شرفشاهی در بخش دیگری از سخنان خود نظرش را در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چنین اعلام کرد: مصلای امام خمینی (ره) و مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، بهترین گزینه برای برگزاری بزرگترین نمایشگاه فرهنگ مکتوب کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهر آفتاب و باغ کتاب به رغم وعده‌های داده شده، هنوز به مرحله آماده‌سازی کامل و تحویل نرسیده و اصولا حرکت بزرگی چون برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نیازمند فضایی گسترده و تامین امکانات دیگر است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار