مخاطبان کمتری را می‌توان به سمت «شهر آفتاب» هنگام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این محل هدایت کرد.

مهدی رضایی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتخاب «شهر آفتاب» به عنوان محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «شهر آفتاب» در حاشیه شهر تهران قرار دارد و به دلیل آنکه ازدحام مرکز شهر در این محل وجود ندارد، محل مناسب و خوبی محسوب می‌شود. اما با این حال به دلیل سختی رفت و آمد، مخاطبان کمتری را می‌توان به سمت «شهر آفتاب» هدایت کرد.

وی با اشاره به مرکزیت اداری مرکز شهر تهران و وجود اهالی کتاب در این مراکز بیان کرد: این افراد از محل کار به سمت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌افتند. به همین دلیل با مقداری ریزش مخاطب در هنگام نقل مکان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به «شهر آفتاب» مواجه خواهیم بود. مگر اینکه سرویس‌های رایگانی بدین منظور در نظر بگیرند.

این نویسنده ادامه داد: بدون شک تقلیل مخاطب را هنگام نقل مکان نمایشگاه بین‌المللی کتاب به «شهر آفتاب» خواهیم داشت. به دلیل آنکه برگزاری هر رویدادی در مکانی خاص نوستالژی ایجاد می‌کند و جا‌به‌جایی محل تقلیل مخاطب را به همراه خواهد داشت.

رضایی تصریح کرد: با توجه به آنکه هم‌اکنون مکان نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب منطقی‌تر می‌شود، تنها باید به دنبال این مسئله بود که شیوه درستی برای برگزاری آن انتخاب کنند. به دلیل آنکه یکی از دلایل وضعیت کنونی اقتصاد نشر که گرانی کتاب و کمبود پول است، در صورتی که مخاطبان اهالی نشر مجبور باشند هزینه بالایی برای رفت‌و‌آمد به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت کنند، با خریداری نکردن آن توسط مردم مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به آنکه توان خرید 2 تا 3 جلد کتاب توسط اکثریت مردم وجود دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون قیمت کتاب به طور متوسط 20 هزار تومان است. در صورتی که هزینه رفت‌و‌آمد و تغذیه آن‌ها در محل نمایشگاه 20 تا 25 هزار تومان تمام می‌شود و با هزینه یک جلد کتاب برابری می‌کند و در این هنگام است که شاهد کاهش خرید کتاب خواهیم بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار