معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از بالاتر بودن سطح دینداری دانشجویان از میانگین کل جامعه خبر داد.

دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ترویج فرهنگ دینی در دانشگاه ها گفت: همواره اعلام کردیم که از نگاه ما دانشگاه کانون علم و فرهنگ و دین است و دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید ، چهره های متدین ، فرهیخته و قشر نخبه ما هستند . نتایج بدست آمده از اقدامات جدید در دانشگاه ها نشان می دهد بالاتر از 80 درصد دانشجویان اعتقادات دینی بالایی دارند.

وی ادامه داد :همچنین نزدیک به 65 درصد دانشجویان ما مقید به نماز و روزه هستند که این درصد بالا و نسبتا خوبی است که از میانگین کل جامعه بالاتر می باشد. بنابراین از نگاه ما دانشگاهیان جزو گروه‌های متدین و دانشگاه ها جزو گروه های دینی به حساب می آیند.

هاشمی بیان کرد : از هر جهت و با هر شاخصی که در نظر بگیریم دانشگاه های ما از نظر معیارهای دینی از میانگین جامعه ، سطح بالاتری را دارند. طبیعتا نگاه و وظیفه ما این است که همچنان به ترویج آموزه های دینی بپردازیم و فکر میکنیم در دانشگاه ها ترویج دین و آموزه های دینی و کار فرهنگی که به ترویج این ارزش ها منجر می شود، بایستی با رویکرد علمی و متناسب با اقتضاعات دانشگاه باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : یکی از بهترین کارها در این زمینه، ترویج کرسی های آزاد اندیشی است که فضای لازم برای گفتگو آزاد درمورد مبانی فکری و نگرش های موجود را فراهم می کند و باعث میشود که آموزه ها، هنجارها و باورها مبتنی بر نگرش و معرفت و شناخت باشد و از این طریق فرهنگ دینی دانشگاه ها رواج روزافزونی پیدا کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار