عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از شهرداری اصفهان گفت : هرساله شورای شهر مبالغی هرچند ناچیزبه مناطق محروم اختصاص می دهد ولی متاسفانه شهرداری مرکزی آنرابا سختی واکراه پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان محمد رضا فلاح در جلسه علنی شورای شهرگفت: شهر اسلامی شهری نیست که فقط نمادهای مذهبی در آن رخ نماید بلکه شهری به دنبال انتظام و تعادل بین مجموعه عناصر تشکیل دهنده جامعه شهری و ایجاد توازون و هماهنگی در عموم ساختارها ی شهری است.

فلاح افزود:رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با شهردار و شورای شهر تهران فرمودند همه جای دنیا شهر خوب است اما هدف ما تحقق شهر اسلامی است. شهر زیبا صرفا اسلامی نیست ، اما شهر اسلامی صرفا زیبا هم است.

وی تصریح کرد:اخیرا با الگو برداری از غرب واژگان غربی مانند شهر ایده آل، شهر خلاق، شهر پایدار، شهر هوشمند،کپی برداری شده و بدون فکر به کار می رود اما باید گفت شهر اسلامی شهری است با حاکمیت دین و قوانین الهی در سه قلمرو اقتصادی،کالبدی،اجتماعی که باعث رشد و شکوفایی شهروندان می شود و شهری امن و توسعه یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:این تقابل واژه ها باعث کمرنگ جلوه دادن شهر اسلامی می شود و این مطلب را به ذهن شهروندان القا می کند که شهر اسلامی از شهر خلاق جدا است و مسئولین توان تحقق شهر اسلامی را نداشته و اکنون به سمت شهر خلاق روی آورده اند بنابراین بهتر است همه این مفاهیم راذیل شهر اسلامی تعریف و بر روی شهر اسلامی ایرانی تاکید کنیم .

فلاح با تشکر و قدردانی از شهردار که اصفهان را با صفت شهر اسلامی مهد عالمان و نخبگان،مسجد محور،الهام بخش و مظهر نوین اسلامی معرفی می کند بیان داشت:امیدواریم سمت وسوی مدیریت شهری در این خصوص شعاری نبوده و با اعتقاد به سمت تحقق شهر اسلامی گام بردارند.

فلاح در ادامه افزود:هر ساله مبالغی هر چند ناچیز توسط شورای شهر در بودجه مناطق برای محرومیت زدایی داده می شود ولی متاسفانه شهرداری مرکزی آن را با سختی و اکراه پرداخت می کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.