مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب؛در 7 ماه گذشته روزانه ٩٠ میلیون مترمکعب گاز به مناطق نفتخیز تزریق می شود که تزریق گاز در سال ٩٤ نسبت به دوسال پیش ١,٥ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از عضو هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به تزریق دو میلیارد فوت مکعب گاز به میدان آغاجاری گفت: با دستور وزیر  نفت و همینطور اجرای پروژه‌های پارس جنوبی امکان تامین گاز بیشتری در مناطق نفتخیزجنوب فراهم شده است که این امر بر نگهداشت و افزایش تولید تاثیر مستقیمی دارد.

دبیری افزود:  تزریق گاز را به میدان های مناطق نفتخیزجنوب در هفت ماه امسال نسبت به دوسال پیش یک ونیم برابرشده است و به طور متوسط طی هفت ماه اخیر روزانه ٩٠ میلیون مترمکعب گاز به مناطق نفتخیز تزریق شده و این ها در شرائطی بوده که کشور با محدودیت های منابع مالی و همینطور افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه گازرسانی روبرو بوده است.

وی اظهار داشت: متوسط تزریق گاز به مناطق نفتخیزجنوب را در سال ٩٣، حدود ٦٥ میلیون مترمکعب بوده است که با راه‌اندازی فازهای دیگر پارس جنوبی تزریق بیشتر گاز به میدان های نفتی نیز مسیر می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.