قزوین؛

سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات کشاورزی نقش مؤثری دارد

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات کشاورزی نقش مؤثری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛کاظم خاوازی اظهار کرد: ترویج و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی از مقوله‌های مهم و قابل توجه این بخش است که اگر تحقق این امر به درستی صورت گیرد، تأثیر مهمی در تولیدات دارد چراکه میزان بهره‌وری و تولید افزایش یافته و منابع آب و خاک موجود برای نسل‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرمازدگی محصولات کشاورزی یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی است که در بخش کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: اگر بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به صورت جدی و سریع به کشاورزان و بهره‌برداران منتقل شود، بخشی از نگرانی‌های بخش کشاورزی کاهش می‌یابد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تأثیرگذاری طرح‌های ترویجی بر اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و انتقال دانش از مهم‌ترین موضوعات مورد نظر در بخش تولیدات کشاورزی است و با انتقال دانش فنی به کشاورزان و افراد فعال در حوزه کشاورزی، میزان بهره‌وری تولیدات محصولات این حوزه افزایش می‌یابد.

خاوازی به بیان مؤلفه‌های اصلی طرح عملیاتی کردن نظام نوین ترویج کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: ایجاد شبکه مدیریت دانش، پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی برای ارائه حداکثری خدمات به بهره‌برداران، ساماندهی و ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی از مهم‌ترین موضوعات و مؤلفه‌ها در این طرح است.

وی اضافه کرد: برای تقویت و توسعه ترویج در بخش کشاورزی طرح‌های مختلف و متنوعی را در دست اقدام داریم که از جمله آنها می‌توان به آموزش 8 هزار و 70 نفر نیروهای جدید برای برنامه‌ریزی مناسب و به‌کارگیری این نیروها در بخش‌های اجرایی اشاره کرد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: انتقال مدیریت دانش و معرفی نیازهای کشاورزی مهم‌ترین رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است که امیدواریم این رویکردها نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد.

خاوازی گفت: در عرصه پهنه‌های کشاورزی تنوع کشت کاملاً متفاوت می‌شود که بر این اساس باید هر پهنه یک کارشناس مسئول را به خود اختصاص دهد تا پاسخگوی مسائل مختلف آن پهنه و رابط فعال بین بخش کشاورزی با کشاورزان باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.