رئيس پليس راهور استان قزوین از توقيف هشت هزار و ۶۰۴ دستگاه انواع خودرو در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سرهنگ محمد رضا محمدی  اظهار داشت: در راستای برخورد با رانندگان پرخطر، و كنترل تخلفات، كاركنان پلیس راهور با اجرای طرح های ترافیكی ویژه از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه تعداد هشت هزار و ۶۰۴ دستگاه انواع خودرو را كه رانندگان آنها مرتكب تخلفات مختلف و حادثه ساز شدند توقیف و به پاركینگ انتقال داد.

وی با بیان اینکه كه تعداد ۵۲۱ دستگاه خودروی توقیفی دارای خلافی بیش از یك میلیون تومان می باشند عنوان کرد: در صورتی كه مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد، پلیس راهنمایی و رانندگی موضوع را به مالک خودرو اعلام کرده و چنانچه ظرف مدت یك ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نكند، در راستای اجرای بند ۸ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی دستور توقیف خودرو صادر و از تردد آن جلوگیری می شود.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: عمده تخلفات حادثه ساز  كه زمینه ساز بیشتر تصادفات و سوانح رانندگی هستند و پلیس راهور به شدت و با جدیت با آن ها برخورد می کند را عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله طولی، مكالمه با تلفن همراه حین رانندگی و... بر شمرد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه مهارت در رانندگی یعنی احترام به حقوق دیگران و سالم رسیدن، نه سریع رسیدن به هر قیمتی گفت: امیدواریم این توقیفات سبب بازدارندگی رانندگان از ارتكاب به تخلفات راهنمایی و رانندگی، ارتقاء ایمنی و فرهنگ ترافیک و كاهش آمار تصادفات شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: راهور ، خودرو ، توقیف ، دستگاه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.