رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران وبیدگل از کشف پنج حلقه کوره زغال پزی و 600 کیلوگرم چوب قاچاق در دو عملیات جداگانه در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان رضا شفیعی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی آران و بیدگل با همکاری کلانتری شهر ابوزیدآباد، سه کوره زغال قاچاق همراه با 300 کیلوگرم چوب تاغ را در منطقه «قاشمقاری» روستای کاغذی ابوزیدآباد کشف و ضبط کردند که در این خصوص یک متخلف دستگیر و فرد دیگر متواری شد.
وی افزود: همچنین دو حلقه کوره زغال پزی در یک منزل مسکونی در شهر ابوزیدآباد همراه با 300 کیلوگرم چوب تاغ و 70 کیلوگرم زغال کشف و ضبط شد که در این خصوص نیز یک متخلف شناسایی و دستگیر شد.
شفیعی قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این منطقه دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پررونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.


وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در منطقه آران وبیدگل اهمیت زیادی دارد.


آران وبیدگل از جمله شهرستان های کویری استان اصفهان است که با داشتن 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ 40 درصد از تاغزارهای این استان را در خود جای داده است.


این شهرستان در 200 کیلومتری شمال استان اصفهان قرار دارد .


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.