مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت : با توجه به اینکه میانگین افزایش بارگیری در کشور 5/1 درصد بوده، سیستان و بلوچستان 300 برابر متوسط کشوری رشد داشته و رتبه اول کشوری را در این زمینه در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سید مصطفی داودی افزود : از ابتدای امسال ۲۰ هزار تن بارگیری در راه آهن جنوب شرق انجام شد که ۴۷۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد : روزانه یک میلیون و 200 هزار لیتر در قالب 20 واگن تخلیه گاز مایع در ایستگاه بولوار خلیج فارس انجام می‌شود که سبب کاهش مشکلات گازی استان شده است و این امر باعث شده در یک شبانه روز 90 تریلی حمل گاز از جاده‌های استان حذف و 90 درصد گاز مایع استان از راه آهن حمل شود.

وی خاطرنشان کرد : ظرفیت این ایستگاه تخلیه گاز روزانه 6 میلیون تن است و امکانات حمل و تخلیه آن فراهم شده و اکنون یک ششم این ظرفیت در حال استفاده است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق با بیان این که برای حمل گاز مایع به استان هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: امسال مجوزی از هیئت مدیره راه آهن ایران اخذ شد که طی آن بارهای ترانزیتی که از آسیای میانه به زاهدان می‌آید 40 درصد تخفیف حمل دریافت می‌کند.

وی گفت: برای احداث ایستگاه مسافری و مسجد 8 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است که این فضا هزارمترمربع به مساحت کنونی ایستگاه اضافه می‌کند و در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود و اکنون مسجد در حال ساخت است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اختصاص ، رتبه ، کسب ، اول ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.