زهرا برهانزهی تصریح کرد: اعزام معلم به دورترین و پراکندهترین روستاها و مناطق عشایری استان، تشکیل کلاس های اقماری در روستاهای صعب العبور و کمجمعیت جهت رفاه حال دانشآموزان، تشکیل 283کلاس چند پایه زیر حدنصاب با آمار کمتر از 10نفر جمعیت دانشآموزی و اعزام معلمین خواهر در کلاسهای مختلط و چند پایه که دانش آموزان دختر حضور داشتند از دیگر برنامههای اجرا شده در جذب کودکان بازمانده از تحصیل است .
وی با اشاره به اینکه در سال قبل 17286 نفر از این کودکان در دوره ابتدایی جذب شده اند، تصریح کرد: مهمترین عامل در حضور پیدا نکردن کودکان در کلاس درس را فقر فرهنگی و فقر اقتصادی است.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: علیالرغم وجود مشکلات و تنگناهای مالی به ویژه در آموزش و پرورش همواره این مسئله یعنی جذب کودکان بازمانده و تارک تحصیل از دغدغه ها و اولویتهای کاری این مجموعه بوده و با تدوین برنامه عمل جذب بازمانده و اقدام بر اساس آن در صد قابل توجهی از این کودکان شناسایی وجذب کلاسهای درس شدهاند.
وی با بیان اینکه کار شناسایی و جذب این کودکان در استان با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی و پراکندگی جغرافیایی کار سخت ودشواری است، افزود: اگر همین جدیت و تلاش عمومی برنامهمحور ادامه پیدا کند اهداف تبیین شده در برنامه 4 ساله قابلدستیابی است،کما اینکه در حالحاضر نیز این میزان شناسایی و جذب کودکان بازمانده و تارک تحصیل عدد قابل ملاحظهای است وروز به روز ما را به اهدافمان نزدیکتر مینماید.
انتهای پیام/ب