با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرنده دریایی 6 نفره دو زیست ایرانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از پرنده دریایی دو زیست که دقایقی پیش در بندر عباس انجام شد، گفت: ایران اسلامی کشوری است با مرزهای آبی و خاکی طولانی که چنین جغرافیایی برای انجام عملیات مختلف مانند مرزبانی ،‌گشت دریایی، تصویر برداری از مرزها، توریسم، محیط زیست و منابع طبیعی، نیازمند محصولاتی با این ویژگی‌ هستند. این پرنده دریایی دو زیست یکی از محصولاتی است که دارای قابلیت نشست و برخاست از سطح آب را دارد.
 
ستاری در ادامه گفت: این پرنده می‌تواند نسبت به حمل ادوات ،‌تجهیزات، امدادرسانی و همچنین برای استفاده در سکوهای نفتی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری در ادامه به ویژگی‌های این محصول کاملا ایرانی اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های این محصول می‌توان مراحل تحقیق،‌طراحی و ساخت آن که همگی به دست محققان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در بخش خصوصی انجام شده‌اند اشاره کرد. در ضمن قیمت تمام شده این محصول ایرانی معادل 60 درصد هزینه نمونه‌های خارجی آن است. 

وی در بخش پایانی گفت: امیدواریم ارگان‌ها و سازمانهای مختلف نسبت به خریداری و سفارش این محصول کاملا ایرانی اقدام کنند و از آن در جهت انجام ماموریت‌های خود استفاده کنند.  




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.