نمایشنامه «ماه پیشونی» نوشته میترا بیات و به کارگردانی محمد طاهری راد 26 دی ماه در تماشاخانه سنگلج خوانش و رونمایی می شود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی این نمایش، در این اثر فرج الله گل سفیدی، سپیده پهلوان زاده، حسن علیکرمی، کیاوش زارع طلب، عباس بابایی، مرجان بهرامی، نرگس زارع ، نگار زارع ، داود سلیمانی، محبوبه تفضلی، رامین مراقی، سمیه مهدی پور، محمد علی پویا، مهدیه جلمبادانی، نگین طاهری راد ، نازنین امیری ، زهره شریفی ، نازنین جهانبخش و همچنین بنفشه اندیشه رادو علی اصغر وجدانی و.. به ایفای نقش می پردازند. بهزاد خداویسی نیز با صدایش گروه را همراهی می کند.
 
نمایش ریتمیک ماه پیشونی  برگرفته از قصه یا افسانه خاطره انگیز و فولکلوریک ماه پیشونی است. قصه با بد رفتاری های نامادری  نسبت به سارا ( دختری که مادر و پدرش را از دست داده شروع میشود )، خستگی های کارهای مداوم خانه، بد رفتاری ها ی زن آقا، محبت های بیش از حد نامادری به ناخواهری اش ثریا برای آزار سارا  و... عرصه را بر سارا تنگ می کند. در نهایت زن اقا با بهانه ای او را راهی صحرا و بیابان می کند. در بیابان شرایطی ناخواسته و سخت برای سارا بوجود می آید اما در نهایت در کنار دیو ها و پری به چشمه حقیقت دست پیدا کند و ماه پیشونی می شود. دردسرهای سارای ماه پیشونی بیشتر می شود تا اینکه ....
 
شکل اجرایی این نمایش برای مخاطب عام و بزرگسال در نظر گرفته شده اما می تواند برای کودکان و نوجوانان هم  جاذبه هایی داشته باشد. در طراحی کار و شیوه های اجرا نیز علاوه بر رویکرد شیوه های ایرانی از عناصر و شیوه های دیگر همچون بهره گیری از اپرا، حرکات موزون، گروه کر، موسیقی زنده و جلوه ها و تکنیک های بصری هم استفاده شده است.
 
امید اسکندر آهنگساز و تنظیم کننده، رضا فانید رهبری و تنظیم گروه کر را بعهده دارند .این نمایش همچنین با همراهی گروه کر، گروه نوازندگان، گروه های طراحی صحنه ، لباس، ماسک و گریم ، جلوه های بصری و ... به اجرا در خواهد آمد .
 
نمایشنامه خوانی و رونمایی از این نمایش  به کارگردانی محمد طاهری راد روز شنبه 26 دی ماه ساعت 18 در تالار سنگلج واقع در ضلع جنوبی پارک شهر  برگزار می شود و اجرای عمومی آن نیز در بهمن و اسفند ماه سال جاری خواهد بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار