مدیر عامل آبفار استان کرمان گفت: از ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و فاقد آب در استان ۱۰۰ روستا امسال تامین آب می شوند و ۹۰۶ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی رشیدی در حاشیه جلسه شورای مدیران آب و فاضلاب روستایی شهرستان های استان کرمان در رفسنجان افزود: کار آبرسانی یک هزار و ۴۹ روستا در استان در حال انجام است و پروژه های به صورت مشترک آبرسانی در دست اقدام است که از محل اعتبارات ملی برای آنها اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر این اعتبارات اختصاص پیدا کند یک جهش بسیار خوب در بخش آبرسانی استان صورت میگیرد.

رشیدی با بیان اینکه ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد آب هستند، گفت: از این تعداد ۱۰۰ روستا امسال تأمین آب می‌شوند و هم اکنون ۹۰۶ روستا نیز با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت آب بهداشتی روستاهای بخش نوق رفسنجان بیان داشت: به صورت موقت در اکثر روستاهای این بخش در دوسال گذشته چند حلقه چاه حفر و وارد مدار شده و وضعیت ان نسبت به قبل بهبود یافته است.

رشیدی از حفر ۷ حلقه در دشت ورودی نوق رفسنجان خبر داد و گفت: اعتبار این طرح که نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده و مطالعات آن سال گذشته انجام و خط انتقال برآورد شده است.

مدیر عامل آبفار استان همچنین در زمینه وضعیت آب روستای دره دره اظهار داشت: از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برای تکمیل پروژه آب این روستا اعتبار گذاشته شده اما متاسفانه تخصیص ها صفر بوده و در صورت تخصیص اعتبار، این روستا یکی از اولویت ها خواهد بود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: آبرسانی ، روستا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.