برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تحولی بزرگ در عرصه سلامت است که فرا‌تر از یک تکلیف قانونی برای وزارت بهداشت بوده و رسالت قانونی مهمی است که بر دوش دولت قرار دارد.

دکتر لاله تدین نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان اینکه یکی از افتخارات هر دولت، افزایش سطح سلامت و امید به زندگی، در بین مردم است، افزود: از آنجا که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تحولی بزرگ در عرصه سلامت است فرا‌تر از یک تکلیف قانونی برای وزارت بهداشت بوده و رسالت قانونی مهمی است که بر دوش دولت قرار دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت دستمزد پزشکان خانواده رضایت بخش است؛ تصریح کرد: نمی‌توان به وضعیت پرداختی در برنامه پزشک خانواده بی‌توجه بود؛ چرا که پزشک هم مانند همه افراد جامعه درگیر مسایل اقتصادی و هزینه‌های گوناگون به حق و ناحق است. 

تدین ادامه داد: برای ارائه خدمت در نظام ارجاع باید سرمایه گذاری جهت تجهیز فضای مطب به گونه‌ای پر هزینه‌تر از یک مطب عادی برای فعالیت پزشک عمومی انجام شود زیرا حداقل به دو نیروی دستیار و منشی از سرانه ناعادلانه پزشک خانواده با پرداخت‌های غیر قانونی سازمان‌های بیمه گر باید حقوق داده شود. 

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری و عنایت خاص به مقوله سلامت؛ دولت باید با عزمی راسخ، تنظیم بودجه لازم و نظارت بر بکارگیری آن صرفاً در مسیر اجرا و تعالی پزشک خانواده، نظام ارجاع، ایجاد رضایتمندی و ارج نهادن به خدمات پزشکان خانواده گام بردارد تا شعار ارزشمند پیشگیری مقدم بر درمان است؛ تحقق یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار