اولین اجلاس استانی نماز و سنجش دستاوردها امروز در گلستان برگزار شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این مراسم که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، گفت:این ستاد برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان دارد و همچنین یاوران نماز در مهد کودک ها طرح نیک نماز آوران کوچک را اجرا می کنند.

محمود مظفر افزود:طرح امین هم طرح دیگریست که گروههای مردمی به صورت خود جوش و داوطلبانه به ترویج نماز می پردازند. 

وی با اشاره به اینکه به نماز صبح در جامعه کمتر توجه می شود گفت:از ابتدای امسال تاکنون 700مسجد نسبت به اقامه نماز صبح اهتمام کردند.
 
مظفر هدف از اجلاس نماز را شناسایی نقاط ضعف و قوت برپایی نماز در  استان ها اعلام کرد و افزود:نقاط قوت شناسایی و به صورت الگو ترویج خواهند شد.

وی افزود:بهترین استان در زمینه ی نماز در اجلاس نماز کشور که 6 بهمن در قزوین برگزار می شود. معرفی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان  همچنین  در این مراسم گفت: به پا داشتن نماز اول وقت توفیق به همراه خواهد داشت و انجام این واجب دینی نشانه ی ایمان است.
 آیت  الله  سید کاظم نور مفیدی افزود: اگر نماز در جامعه تقویت شود جامعه ی خوبی خواهیم داشت.

وی همچنین گفت:نماز دارای آدابی ظاهری است و روح و باطن نماز هم هر یک شرایطی دارد که باید رعایت شود و در غیر اینصورت نماز باطل خواهد بود.

استاندار گلستان  هم در این مراسم گفت:نماز به واقع ستون دین و یک معجزه گران سنگ است.
حسن صادقلو افزود: با اشاره به اینکه هیچ جایگاه و پایگاهی مانند نماز انسانها را آهنین نمی کند گفت: بزرگترین عامل تقوا دریچه نماز است.

وی همچنین با اشاره به نقش نماز در فعال کردن جوامع اسلامی و همگرایی آنان گفت:قدرت نماز بسیار بالاست و این سرمایه اجتماعی،جامعه مسلمانان باید حفظ شود.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: اجلاس ، نماز ، اولین بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.