قائم مقام ستاد مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: با تشدید طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس مراجعات به این مراکز افزایش یافته است.

حسینی منش:طرح ضربتی پلیس مراجعات به مراکز معاینه فنی را بیشتر کرده است
سید نواب حسینی منش، قائم مقام ستاد معاینه فنی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان مراجعه وسایل نقلیه سنگین و سبک روزانه 2 هزار بوده که با توجه به طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس آمار مراجعات به مراکز معاینه فنی از 2 هزار به 4 هزار افزایش یافته است.

وی افزود: در شرایط کنونی 30درصد ظرفیت مراکز 14 گانه فنی خالی است در حالی که روزهای معمول سال که طرح نامبرده تشدید نمی‌شد، 70درصد ظرفیت ما خالی بود و طبق آمار با اجرای طرح ضربتی پلیس 300 درصد افزایش مراجعات را داشتیم.

حسینی منش اذعان کرد: بر اساس آمار پلیس 3 هزار و 500 خودرو در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 2 میلیون خودرو بالای 5 سال عمر دارند که می‌بایست این خودروها به صورت سالانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند؛ همچنین ظرفیت روزانه مراکز ما 6 هزار خودرو است.

وی گفت: از ابتدای امسال 350 هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی داشته ایم و حدود 150 مراجعه به مراکز معاینه فنی واقع در کلان شهرها و اطراف تهران بوده است.

حسینی منش بیان کرد: با تجهیز مراکز معاینه فنی به سامانه سیم فای یا همان سامانه یکپارچگی معاینه فنی در سطح کشور هیچگونه تخلفی از سوی مراکز سر نمی‌زند، ضمن آنکه برابر آمار 2 میلیون و 800 هزار مراجعه در شهر های کشور و حدود 700 هزار مراجعه در کلان شهرهای کشور داشته‌ایم.

قائم مقام ستاد معاینه فنی شهر تهران در پایان عنوان کرد: بعضی از افراد در چاپ خانه‌ها اقدام به چاپ برگه معاینه فنی جعلی می‌کنند که با پلیس جلساتی داشته ایم و پیگیر شناسایی این جاعلان هستند حتی پلیس در این خصوص افرادی را شناسایی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار